Framenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first language
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Blanco Carrión, OlgaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Frame semantics Semántica de marcos FrameNet Frame Marco Frame elements Elementos del marco Conceptualization Conceptualización Culture Cultura
Fecha
2006-06Referencia bibliográfica
Blanco Carrión, O. Framenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first language. Porta Linguarum, 6: 67-76 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30661]
Resumen
In this paper, I aim to show how the FrameNet database created by the
research group lead by Prof. Charles Fillmore and based on the principles of Frame
Semantics, can serve as a valuable tool for the learning of second
language lexis as well as for the better understanding and/or acquisition of the learner’s
first language lexicon. En este artículo se pretende mostrar como la base de datos FrameNet
creada por el grupo de investigación dirigido por el profesor Charles Fillmore y basada
en los principios de la Semántica de Marcos puede ser una herramienta útil para el
aprendizaje del lexicon de una segunda lengua así como para la mejor comprensión de
la lengua madre.