Framenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first language Blanco Carrión, Olga Frame semantics Semántica de marcos FrameNet Frame Marco Frame elements Elementos del marco Conceptualization Conceptualización Culture Cultura In this paper, I aim to show how the FrameNet database created by the research group lead by Prof. Charles Fillmore and based on the principles of Frame Semantics, can serve as a valuable tool for the learning of second language lexis as well as for the better understanding and/or acquisition of the learner’s first language lexicon. En este artículo se pretende mostrar como la base de datos FrameNet creada por el grupo de investigación dirigido por el profesor Charles Fillmore y basada en los principios de la Semántica de Marcos puede ser una herramienta útil para el aprendizaje del lexicon de una segunda lengua así como para la mejor comprensión de la lengua madre. 2014-03-04T12:42:32Z 2014-03-04T12:42:32Z 2006-06 info:eu-repo/semantics/article Blanco Carrión, O. Framenet as a corpus tool for the learning of second languages and for the lexical awareness of one's first language. Porta Linguarum, 6: 67-76 (2006). [http://hdl.handle.net/10481/30661] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/30661 10.30827/Digibug.30661 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada