Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27380

Title: Evaluación de la implantación de un nuevo recurso didáctico -diapositivas dinámicas- en la asignatura de Química Orgánica en la Licenciatura de Farmacia
Other Titles: Evaluation of a new educational resource-dynamic slides- for the teaching of Organic Chemistry in the Pharmacy Degree
Authors: Franco-Montalbán, Francisco
Cruz-López, Olga
Díaz-Gavilán, Mónica
Issue Date: 2010
Abstract: Se ha llevado a cabo la implantación de un nuevo recurso didáctico en la enseñanza de la Química Orgánica de la Licenciatura de Farmacia, con los objetivos de adaptar la docencia tradicional al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) y de facilitar la comprensión y el aprendizaje de la asignatura. El citado recurso didáctico está basado en la utilización de presentaciones dinámicas en PowerPoint. Con él se intenta paliar algunos de los problemas más comunes que se suelen presentar en la enseñanza de la Química Orgánica, como es la dificultad experimentada por el alumnado para la asimilación de los conceptos complejos implicados en la materia. La metodología empleada hace uso de dos recursos: Hand-outs (guías), parcialmente completos, de las diapositivas del tema a impartir y diapositivas dinámicas. Se ha efectuado una evaluación preliminar del método mediante un cuestionario de opinión que han contestado los alumnos. Del análisis de esta encuesta hemos extraído conclusiones positivas, que indican una buena aceptación por parte del alumnado hacia la nueva metodología docente.
A new educational resource has been introduced for the teaching of Organic Chemistry to second-year students in the Pharmacy Degree. Its aim is the adaptation of the traditional education to the European Space for Higher Education and to facilitate the learning and understanding of Organic Chemistry. This resource involves the use of dynamic PowerPoint presentations in an attempt to overcome some of the most common problems in the teaching of Organic Chemistry. One of them is the difficulty of making complex concepts understandable to the students. The used methodology makes use of two different resources for the teaching of each lesson: Partially completed hand-outs, made out from the slides of the lesson to teach, and dynamic slides. A preliminary evaluation of the method has been performed by means of an opinion poll completed by the students. A series of positive conclusions has been drawn from the analysis of the answers to this survey, indicating a good acceptance of the new educational methodology between the students.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Recurso didáctico
Educational resource
Diapositivas dinámicas
Dynamic slides
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
European Space for Higher Education (ESHE)
Hand-out
Cuestionario de opinión
Opinion poll
URI: http://hdl.handle.net/10481/27380
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Franco-Montalbán, F.; Cruz-López, O.; Díaz-Gavilán, M. Evaluación de la implantación de un nuevo recurso didáctico -diapositivas dinámicas- en la asignatura de Química Orgánica en la Licenciatura de Farmacia. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 191-200. [http://hdl.handle.net/10481/27380]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)191-200.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada