Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27259

Title: Programa de Alumnos Tutores de la Facultad de Farmacia de la US (2006/07 - actualidad): análisis DAFO efectuado por los Alumnos Tutores
Other Titles: Student Mentoring Program at the Faculty of Pharmacy, University of Seville (2006/07 - present): SWOT analysis carried out by Mentor Students
Authors: Millán Jiménez, M.
Moreno Sanchéz, M.J.
Jiménez Lara, M.
Gutiérrez Praena, D.
Vega Pérez, J.M.
Fernández-Arévalo, M.
Issue Date: 2010
Abstract: El “Programa de Alumnos Tutores” (LCC, Facultad de Farmacia US) se viene realizando ininterrumpidamente desde 2006/07 hasta la actualidad. Propósito: tutela de alumnos de nuevo ingreso por parte de alumnos de cursos superiores (AATT) bajo la supervisión de Profesores Tutores. Pretende generar una actitud responsable en los AATT y favorecerles el desarrollo de habilidades sociales. El objetivo de este trabajo es recoger las opiniones de los AATT (algunos comenzaron en ediciones anteriores y continúan desinteresadamente). Se aborda mediante un análisis DAFO. Conclusión: se han detectado factores estratégicos críticos, para una vez identificados, usarlos y apoyar en ellos la marcha del “Programa de Alumnos Tutores”, consolidando las fortalezas, minimizando las debilidades, aprovechando las ventajas de las oportunidades, y eliminando o reduciendo las amenazas.
The "Student Mentor Program" (Faculty of Pharmacy, US) has been running since 2006/07 – to present. Purpose: to mentor new students by senior students (Mentor Students) under the supervision of mentor professors. It aims to generate a responsible attitude in students and tutors to encourage the development of social skills. Objective: To collect the views of mentor students (some started in previous years and continue to selflessly), through a SWOT analysis. Conclusion: it has been found critical strategic factors. It intends to use these factors for strengthening the "Student Mentor Program".
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Alumnos Tutores
Student Mentor
Acción Tutorial
Tutorial Action
Innovación Docente
Teaching Innovation
Desarrollo de Habilidades
Skill Development
Cambio de Actitudes
Attitude Change
Grupos de Trabajo
Group Work
Análisis DAFO
SWOT analysis
URI: http://hdl.handle.net/10481/27259
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Millán Jiménez, M.; et al. Programa de Alumnos Tutores de la Facultad de Farmacia de la US (2006/07 - actualidad): análisis DAFO efectuado por los Alumnos Tutores. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 464-470. [http://hdl.handle.net/10481/27259]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)464-470.pdf76.04 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada