Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 41 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24745

Title: Facilitando el aprendizaje de la estadística: un modelo b-learning para nuestros alumnos
Other Titles: Facilitating the statistic's learning: a b-learning model for our students
Authors: Montero-Alonso, Miguel Ángel
Quesada, Isabel
Marmolejo, Juan A.
Issue Date: 2011
Abstract: La experiencia con la que contamos en la enseñanza universitaria, la evolución de las TIC, la integración en el EEES, las nuevas titulaciones (Grados) y sobre todo el afán de mejorar, nos empujan a innovar y a poner en práctica nuevas metodologías en la enseñanza y aprendizaje de las asignaturas de Matemáticas y Estadística asignadas a nuestro departamento. Estos métodos renuevan totalmente el rol del profesor y la enseñanza tradicional, introduciendo herramientas multimedia, plataformas de apoyo y nuevos recursos que proporcionan al estudiante una autonomía de la que antes no disponía, modificando la organización del tiempo y del espacio, ampliando las modalidades y estrategias de enseñanza-aprendizaje-tutorización y por tanto desarrollando modelos más flexibles. Se pretende facilitar el aprendizaje de estas asignaturas, proporcionando un modelo b-learnig, un complemento o alternativa a las clases presénciales, reforzando el autoaprendizaje activo del alumno.
The experience which we count with in the university education, the development of the ICT (Information and Communications Technology), the integration in the ESSE the new qualifications (or Grades) and mainly the desire to improve push us to innovate and to put into practice new methodologies in the teaching and learning of the subjects of Mathematics and Statistic assigned to our department. These methods totally renovate the lecturer’s roll and the traditional teaching, introducing multimedia tools, support platforms and new resources that provide students an autonomy which before they did not have, modifying the organization of time and space, increasing modalities and strategies of teaching-learning-tutorization and therefore developing more flexible models. It is tried to facilitate the learning of these subjects, providing a model b-learning, a complement or alternative to the attendance classes, reinforcing the student’s active self-training.
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: TIC (Tecnología de la Información y la Comunicación)
Enseñanza semipresencial
Multimedia
Plataforma virtiual
Estadística
Semipresent teaching
Multimedia
Virtual platform
Statistic
URI: http://hdl.handle.net/10481/24745
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Montero Alonso, M.A.; Quesada, I.; Marmolejo, J.A. Facilitando el aprendizaje de la estadística: un modelo b-learning para nuestros alumnos. Publicaciones, 41: 161-175 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/24745]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 41

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Articulo 9 publicaciones 41.pdf2.36 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada