Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº12, junio 2009 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24045

Title: Adquisición de habilidades metalingüísticas y enseñanza-aprendizaje de la composición escrita en educación primaria: reflexiones didácticas sobre los resultados de un estudio experimental
Other Titles: Metalinguistic skills acquisition and teaching and learning of written composition In primary education: didactic deflections on an experimental study
Authors: Fernández de Haro, Eduardo
Núñez-Delgado, Pilar
Romero López, Antonio
Issue Date: 2009
Abstract: En este artículo se presenta un estudio experiemental llevado a cabo con alumnos de Educación Primaria con objeto de detectar su nivel de desarrollo de habilidades metalingüísticas y sus habilidades para la elaboración de composiciones escritas, así como las posibles influencias recíprocas entre unas y otras habilidades. A tal efecto se especifican los objetivos y el diseño de la investigación así como los resultados obtenidos y las correspondientes consideraciones didácticas. Abstract: This paper presents an experimental study carried out with Primary Education students in order to detect their metalinguistic skills developmental level along with their writing skills, and possible reciprocal influences. Thus, research aims and research methodology are specified, in addition to results and didactic considerations.
This paper presents an experimental study carried out with Primary Education students in order to detect their metalinguistic skills developmental level along with their writing skills, and possible reciprocal influences. Thus, research aims and research methodology are specified, in addition to results and didactic considerations.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Consciencia metalingüística
Didáctica de la lengua
Enseñanza de la lengua escrita
Language didactics
Metalinguistic awareness
Teaching of writing
URI: http://hdl.handle.net/10481/24045
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Fernández de Haro, E.;Núñez-Delgado, M. P.; Romero López, A. Adquisición de habilidades metalingüísticas y enseñanza-aprendizaje de la composición escrita en educación primaria: reflexiones didácticas sobre los resultados de un estudio experimental. Porta linguarum, 12: 149-167 (2009).[http://hdl.handle.net/10481/24045]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº12, junio 2009
DDLL - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Metalinguistica_Portalinguarum.pdf331.64 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada