Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 2,2 (1998) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23155

Title: Lo que hacemos y lo que declaramos que queremos hacer. O la didáctica de la historia en la formación del profesorado
Other Titles: What we do and what we say we want to do. Or the didactic of history in teacher training
Authors: Armas Castro, José
Issue Date: 1998
Abstract: Este trabajo ofrece una reflexión crítica sobre los esfuerzos, avances y obstáculos que se han producido en la configuración y desarrollo de la Didáctica específica de la Historia en los programas de formación inicial del profesorado de Secundaria en el ICE de la Universidad de Santiago. Frente a los programas dominantes, plantea una reconstrucción crítica del conocimiento pedagógico basado en: el conocimiento profesional, conocimiento de la disciplina escolar, de los alumnos y su aprendizaje, el diseño y evaluación de la enseñanza.
This study offers a critical reflection on the efforts, advances and obstacles that have occurred in the configuration and development of the specific Didactic of History in the initial training programs for Secondary Education teachers in the ICE of the University of Santiago. Compared to the dominant programs, it proposes a critical reconstruction of the pedagogical knowledge based on: professional knowledge, knowledge of the school discipline, of the students and their learning, the design and evaluation of the teaching.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev22COL1;22
Keywords: Didáctica de la historia
Formación inicial del profesorado
Secundaria
Conocimiento profesional
Didactic of history
Education initial teacher training
Professional knowledge
URI: http://hdl.handle.net/10481/23155
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Armas Castro, J. Lo que hacemos y lo que declaramos que queremos hacer. O la didáctica de la historia en la formación del profesorado. Profesorado, 2(2): (1998). [http://hdl.handle.net/10481/23155]
Appears in Collections:Vol. 2,2 (1998)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev22COL1.pdf88.87 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada