Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 3 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/22301

Title: Utilizando CMAPS para analizar el conocimiento declarado y en la acción de los asesores de formación de profesores
Other Titles: Using CMAP to analyse and show the declared knowledge and the knowledge in the action of languages teacher's trainers
Authors: Rodríguez Higueras, Salvio L.
Issue Date: 21-Sep-2012
Abstract: Presentamos una investigación en el área de la función asesora, cuyo estudio se realiza mediante dos estudios de caso sobre el conocimiento experto y las competencias de dos asesores de formación que son especialistas en ingles y trabajan en un Centro de Profesorado. Un conocimiento experto que analizamos desde el conocimiento declarado y el conocimiento en la acción. Ambos tipos de conocimiento se han hecho explícitos a través del análisis de las verbalizaciones de los asesores y del análisis de su práctica . A partir de este análisis, en el que se han utilizado los mapas conceptuales, se han analizado las competencias específicas y generales que destacan en el desarrollo de las situaciones de formación llevadas acabo por estos asesores. Definimos y presentamos ambos tipos de conocimiento y las competencias mostradas utilizando los mapas de conocimiento.
We present a research in the area of the advisory function, whose study we approach across 2 case studies on 2 teachers training advisersʼ expert knowledge and competencies, who are specialists in English and working at a Teachers Training Centre. An expert knowledge that we analyze from the declared knowledge and the knowledge in the action. Both types of knowledge have become explicit across the analysis of advisersʼ verbalizations and across the analysis of their practice. Departing from the above mentioned analysis, there have been analyzed the specific and general competencies that stand out in the development of the training actions carried out by these advisersand. We refined and presented both knowledge and competences by using concept maps.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educación, Consorcio Mundusfor
Keywords: Formación de profesores
Teacher training
Mapas conceptuales
Enseñanza del inglés
Asesores de formación
Concept maps
English language teaching
Teacher trainers
URI: http://hdl.handle.net/10481/22301
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Rodríguez-Higueras, S. (2012). Utilizando CMAPS para analizar el conocimiento declarado y en la acción de los asesores de formación de profesores. Journal for Educators, Teachers and Trainers. Vol. 3, pp. 49–59. [http://hdl.handle.net/10481/22301]
Appears in Collections:Vol. 3 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol03_04_jett_rodriguez-higueras.pdf3.84 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada