Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 6 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/20051

Title: Auditing the numeracy demands of the middle years curriculum
Other Titles: Inspección de las demandas de la alfabetización matemática en el currículo de la educación secundaria obligatoria
Authors: Goos, Merrilyn
Geiger, Vince
Dole, Shelley
Issue Date: 1-Jun-2012
Abstract: The National Numeracy Review recognized that numeracy development requires an across the curriculum commitment. To explore the nature of this commitment we conducted a numeracy audit of the South Australian Middle Years curriculum, using a numeracy model that incorporates mathematical knowledge, dispositions, tools, contexts, and a critical orientation. All learning areas in the published curriculum were found to have distinctive numeracy demands. The audit should encourage teachers to promote numeracy in even richer ways in the curriculum they enact with students.
La National Numeracy Review reconoció que el desarrollo de la alfabetización matemática requiere un compromiso a través del currículo. Para explorar la naturaleza de este compromiso realizamos una inspección de la alfabetización matemática en el currículum de los últimos años de la educación primeria y los primeros de la educación secundaria en el sur de Australia. Utilizamos un modelo de alfabetización matemática que incorpora conocimiento matemático, disposiciones, herramientas, contextos y una orientación crítica. Encontramos que todas las áreas de aprendizaje en el currículo oficial presentan exigencias específicas de alfabetización matemática. Estos resultados deberían animar a los profesores a promover la alfabetización matemática de manera cada vez más rica en el currículo que implementan con los estudiantes.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193),
Series/Report no.: PNA;6(4)
Keywords: Critical thinking
Curriculum development
Numeracy
Alfabetización matemática
Desarrollo del currículo
Pensamiento crítico
URI: http://hdl.handle.net/10481/20051
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Goos, M., Geiger, V., & Dole, S. (2012). Auditing the numeracy demands of the middle years curriculum. PNA, 6(4), 147-158.
Appears in Collections:Volumen 6

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA6(4)_3.pdf459.31 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada