Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,3 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/19170

Title: De abajo a arriba: mejora de la eficacia de la escuela de educación secundaria de dulangkou junior en china
Other Titles: From the Bottom to the Top: Effective School Improvement of Dulangkou Junior Secondary School in China
Authors: Sun, Hechuan
Wang, Xiaodong
Issue Date: 2011
Abstract: Este artículo desarrolla la tendencia actual de la reforma y la mejora de la eficacia en las escuelas de China. Se presenta un caso de estudio relevante sobre cómo una escuela rural con alto nivel de fracaso escolar se convierte de manera extraordinaria en una escuela eficaz y la más exitosa en la educación básica china. Dicho cambio se enfoca desde el desarrollo de una perspectiva de liderazgo pedagógico, particularmente en la administración, gestión y el desarrollo de estrategias instructivas que torna y cambia a una de las “últimas” escuelas en una de las “primeras” de China.
This paper unfolds the current educational reforming tendency and the effective school improvement in China. It presents a remarkable case study on how to change a failing rural school into an unbelievable effective and most successful one in Chinese basic education. It focuses on the instructional leadership perspective, particularly on the administration, managerial and instructional strategies that the school instructional leadership used to turnaround and to change a “bottom” school into a “top” effective one in China.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev153ART4;153
Keywords: Eficacia escolar
Mejora de la escuela
Mejora de la eficacia escolar
School effectiveness
School improvement
Effective school improvement
URI: http://hdl.handle.net/10481/19170
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,3 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev153ART4.pdf303.67 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada