Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,2 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17445

Title: Factores de desigualdad de los escolares procedentes de familias inmigrantes económicos de origen marroquí: Un estudio de caso
Other Titles: Factors inequality of school families from economic migrants families of Moroccan origin: A case study
Authors: Fernández Castaño, Félix
Issue Date: 9-Sep-2011
Abstract: Las prácticas educativas desarrolladas actualmente en los Centros educativos andaluces distan mucho (salvo excepciones) de poder considerarse propias del modelo intercultural que tanto nosotros como la mayor parte de los autores que han desarrollado elaboraciones teóricas sobre este tema consideran adecuado. Con la aplicación de la metodología cualitativa se ha conseguido analizar los factores de desigualdad de los escolares procedentes de familias inmigrantes económicos de origen marroquí, centrándose en un estudio de caso de un Instituto de Secundaria Obligatoria de la ciudad de Granada. La investigación se realiza a través de una metodología cualitativa con 18 entrevistas en profundidad.
The educational practices developed nowadays in the educational Andalusia schools are far very much (except exceptions) of being able to be considered to be own of the intercultural model that so much we as most of the authors who have developed theoretical elaborations on this topic they consider adapted. With the application of the qualitative methodology one has managed to analyze the factors of inequality of the students proceeding economic of immigrant families of Moroccan origin, centring on a study of case of an Institute of Secondary Obligatory of the city of Granada. This research is realized across a qualitative methodology by 18 interviews in depth.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev152COL9.;152
Keywords: Logro educativo
Andalucía
Factores de desigualdad
Inmigración
Educational achievement
Andalusia
Factors of inequality
Immigration
URI: http://hdl.handle.net/10481/17445
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,2 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev152COL9.pdf166.86 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada