Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 12,2 (2008) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17409

Title: Proyectos de innovación en tutorías en la Universidad de Granada: Análisis de los instrumentos empleados
Other Titles: Utorships innovation projects in the University of Granada: Analysis of the used instrumets
Authors: Herrera Torres, Lucía
Enrique Mirón, Carmen
Issue Date: 7-Sep-2011
Abstract: En el Espacio Europeo de Educación Superior se están introduciendo múltiples cambios en la institución universitaria relativos al rol del profesorado, la participación del alumnado en su proyecto formativo y las metodologías de enseñanza. En este nuevo escenario, la tutoría universitaria cobra especial relevancia puesto que implica la personalización del proceso de enseñanza-aprendizaje y la orientación para el desarrollo personal, académico y profesional del alumno. En el presente trabajo se analizan los instrumentos utilizados en los diferentes Proyectos de Innovación en Tutorías desarrollados en la universidad de Granada desde el curso académico 2004/2005 hasta 2006/2007.
In the European Higher Education Area multiple changes are getting in the university institution relative to the role of the professorship, the participation of the university students body in their formative project and the methodologies of teaching. In this new scene, the university tutorship receive special relevancy because it implies the personalización of the teaching-learning process and the orientation for the personal, academic and professional development of the university students. In the present study there are analyzed the instruments used in the different Tutorships Innovation Projects developed in the university of Granada from the academic course 2004/2005 up to 2006/2007.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de GRanada
Series/Report no.: rev122COL5.;122
Keywords: Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Proyectos de innovación en tutorías
Proceso de enseñanza-aprendizaje en la universidad
Rol del profesor universitario
European Higher Education Area (EHEA)
Tutorships innovation projects
Teaching and learning process at university level
Role of the university professor
URI: http://hdl.handle.net/10481/17409
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 12,2 (2008)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev122COL5.pdf144.08 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada