Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
1.-Investigación >
Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos >
Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura >
DDLL - Artículos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17408

Title: La cortesía en la enseñanza del español como lengua extranjera. Recursos no verbales: aplicación de los códigos semióticos
Other Titles: Politeness in the teaching of spanish as a foreign language. Non-verbal resources: the application of semiotic codes
Authors: Níkleva, Dimitrinka G.
Issue Date: 2009
Abstract: Dedicamos este artículo al estudio de la cortesía y su aplicación a la enseñanza del español como lengua extranjera. Nos centramos solo en los recursos no verbales, por lo que profundizamos en los códigos semióticos y su uso para la expresión de cortesía. Hacemos hincapié en los parámetros culturales y su importancia para codificar y descodificar un mensaje.
This paper delves into the study of politeness and its application on the teaching of Spanish as a foreign language. We will only focus on non-verbal resources, so we go deeper in semiotic codes and their use to express politeness. We concentrate on the cultural parameters and their importance to encode and decode the message.
Publisher: marcoELE
Keywords: Cortesía
Recursos no verbales
Códigos semióticos
Enseñanza del español como lengua extranjera
Politeness
Nonverbal resources
Semiotic codes
Teaching of spanish as a foreign languaje
URI: http://hdl.handle.net/10481/17408
ISSN: 1885-2211
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Níkleva, Dimitrinka Georgíeva. "La cortesía en la enseñanza del español como lengua extranjera. Recursos no verbales: aplicación de los códigos semióticos". MarcoELE, Revista de didáctica ELE, 2009, nº 9
Appears in Collections:DDLL - Artículos
HUM457 - Artículos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nikleva_cortesia.pdf211.21 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada