Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 12,2 (2008) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17393

Title: Cambios institucionales para una nueva enseñanza en educación superior
Other Titles: Institutional changes for a new teaching in high education
Authors: Malbernat, Lucía Rosario
Issue Date: 6-Sep-2011
Abstract: Los procesos de renovación institucional que están basados en innovación tecnológica, mediatizan la enseñanza. La nueva situación de aprendizaje demanda cambios organizacionales: un nuevo modelo educativo; nuevos roles para los agentes formativos; nuevos procedimientos y una visión más amplia para planificar el proceso educativo como un todo. En consecuencia, la infraestructura tecnológica deja su lugar privilegiado como promotor de cambios para convertirse en una mera herramienta que debe servir a la nueva realidad.
The institutional renewal processes, based in technological innovation, mediate teaching. The new learning situation demands organizational changes: A new education model; new roles for the educational agents; new procedures; and a broader vision for planning the educational process as a whole. Hence, the technological infrastructure left the privileged place as a change prompter, for becoming just in a tool to serve this new reality.
Sponsorship: Grupo FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev122COL2.;122
Keywords: Educación a distancia
Online
Innovación tecnológica
Cambios organizacionales
Infraestructura tecnológica
Distance education
Technological innovation
Organizational changes
Technological infrastructure
URI: http://hdl.handle.net/10481/17393
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 12,2 (2008)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev122COL2.pdf92.11 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada