Show simple item record

dc.contributor.authorMalbernat, Lucía Rosario
dc.date.accessioned2011-09-06T10:06:52Z
dc.date.available2011-09-06T10:06:52Z
dc.date.issued2011-09-06
dc.identifier.issnISSN 1138-414X (edición papel)
dc.identifier.issnISSN 1989-639X (edición electrónica)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/17393
dc.description.abstractLos procesos de renovación institucional que están basados en innovación tecnológica, mediatizan la enseñanza. La nueva situación de aprendizaje demanda cambios organizacionales: un nuevo modelo educativo; nuevos roles para los agentes formativos; nuevos procedimientos y una visión más amplia para planificar el proceso educativo como un todo. En consecuencia, la infraestructura tecnológica deja su lugar privilegiado como promotor de cambios para convertirse en una mera herramienta que debe servir a la nueva realidad.en_US
dc.description.abstractThe institutional renewal processes, based in technological innovation, mediate teaching. The new learning situation demands organizational changes: A new education model; new roles for the educational agents; new procedures; and a broader vision for planning the educational process as a whole. Hence, the technological infrastructure left the privileged place as a change prompter, for becoming just in a tool to serve this new reality.en_US
dc.description.sponsorshipGrupo FORCE Universidad de Granadaen_US
dc.language.isospaen_US
dc.relation.ispartofseriesrev122COL2.;122
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectEducación a distanciaen_US
dc.subjectOnlineen_US
dc.subjectInnovación tecnológicaen_US
dc.subjectCambios organizacionalesen_US
dc.subjectInfraestructura tecnológicaen_US
dc.subjectDistance education en_US
dc.subjectTechnological innovationen_US
dc.subjectOrganizational changesen_US
dc.subjectTechnological infrastructureen_US
dc.titleCambios institucionales para una nueva enseñanza en educación superioren_US
dc.title.alternativeInstitutional changes for a new teaching in high educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License