Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº18, junio 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15836

Title: Creencias, rendimiento académico y actitudes de alumnos universitarios principiantes en un programa plurilingüe
Other Titles: Beliefs, academic performance and attitudes of university students in a beginner plurilingual program.
Authors: Toledo, Isabelle
Rubio, Fernando D.
Hermosín, Manuel
Issue Date: Jun-2012
Abstract: La implantación de programas plurilingües en la educación superior en España es novedosa y creciente. En este artículo se aborda la cuestión de cómo el alumno principiante percibe su experiencia, en cuanto al aprendizaje del idioma, rendimiento académico, desarrollo de destrezas, dificultad, dedicación, esfuerzo y motivación se refiere. Los resultados obtenidos mediante cuestionarios, entrevistas y autoinformes apuntan que tras ciertas incertidumbres el alumnado concibe positivamente la experiencia al percibir que su nivel del idioma mejora y no se perjudica su rendimiento académico. Además, sus actitudes y motivaciones no decrecen ante el incremento de esfuerzo y dificultad.
He implementation of plurilingual programs in higher education in Spain is new and growing. This article addresses the question of how students perceive their first CLIL experience in higher education regarding language learning, academic achievement, skill development, difficulty, effort and motivation. The results obtained through questionnaires, interviews and self-reports indicate that after some preliminary uncertainness, students find a positive experience when they perceive that their language level is improved and their academic performance is not impaired. In addition, their attitudes and motivations do not decrease in spite of the increased effort and difficulty that CLIL learning demands.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Plurilingüismo
Creencias
Rendimiento académico
Actitudes
Alumnos
Universidad
Plurilingualism
CLIL
Beliefs
Academic achievement
Attitudes
University
URI: http://hdl.handle.net/10481/15836
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Toledo, I.; Rubio, F.D.; Hermosín, M. Creencias, rendimiento académico y actitutes de alumnos universitarios principiantes en un programa plurilingüe. Porta Linguarum, 18: 213-229 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/15836]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº18, junio 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
13 Isabelle Toledo.pdf331.91 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada