Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,1 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15363

Title: Género en el uso del e-learning en las universidades andaluzas
Other Titles: Gender in the use of e-learning in universities andalusian
Authors: Romero Tena, Rosalía
Issue Date: 26-May-2011
Abstract: Los hallazgos a los largo de estos años sobre diferencias de género en la utilización de las tecnologías en la enseñanza superior, revelan datos que nos impulsan a seguir buscando las causas que generan esas diferencias para eliminarlas. Este artículo expone los resultados y conclusiones extraídas del estudio realizado sobre el uso de e-learning en las universidades andaluzas. Aquí daremos a conocer los resultados obtenidos del cuestionario sobre las percepciones de los docentes y al que respondieron 1302 profesores distribuidos entre todas las universidades andaluzas. La principal conclusión que podemos señalar es que son los profesores los que tienen un mayor conocimiento técnico y didáctico de las diferentes herramientas existentes en las plataformas pero son las profesoras las que las utilizan con mayor frecuencia. No hemos encontrado diferencias significativas en la utilización de actividades que se pueden realizar en la red para la formación de sus estudiantes. Pero si hemos encontramos algunas matizaciones en la elaboración de materiales y en actividades relacionadas con la comunicación.
The findings on over the years on gender differences in the use of technology in higher education, data show that compel us to continue to seek the causes of these differences to eliminate them. This article presents the results and conclusions of the study on the use of e-learning in Andalusian universities. Here we will present the results of the questionnaire on the perceptions of teachers and professors to 1302 respondents distributed among the universities of Andalusia. The main conclusion we can draw is that they are the teachers who have more technical knowledge and training of the different tools on the platforms but are the teachers that use them more frequently. We found no significant differences in the use of activities that can be performed on the network for the training of their students. But if we find some nuances in the development of materials and activities related to communication.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev151ART8;151
Keywords: TIC
Género
Enseñanza superior
e-learning
ICT
Gender
Higher education
URI: http://hdl.handle.net/10481/15363
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,1 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev151ART8.pdf174.68 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada