Exploring Postgraduate Students’ Perceptions of their Linguistic Competence: A Case Study
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemFecha
2024Referencia bibliográfica
Acuyo Verdejo, María del Carmen (2024). Exploring Postgraduate Students' Perceptions of their Linguistic Competence: A case study. En Caldevilla, David (ed.) Recursos, competencias y enfoques para la enseñanza de lenguas. Peter Lang; pp.: 35-46.
Resumen
In a world of increasing globlalisation, English has become the lingua franca of international legal practice and, therefore, requires legal professionals to develop high-level skills in English. In this study, we seek to explore students’ perceptions of their own Legal English learning through task-based language teaching. Students are registered, during the academic year 2018-2019, in one of the three oficial mas-ters' programmes implemented at the University of Granada Law School, that is, Master's in International Law and International Relations, Master's in Business Law and Master's in Health Law, Bioethics and the Right to Health in the European Union. En un mundo cada vez más globalizado, el inglés se ha convertido en la lengua franca de la práctica jurídica internacional, por lo que los profesionales del Derecho deben desarrollar competencias de alto nivel en este idioma. En este estudio, exploramos las percepciones de los estudiantes sobre su propio aprendizaje de inglés jurídico a través de la enseñanza de idiomas basada en tareas. El estudio se centra en los estudiantes matriculados durante el curso 2018-2019 en alguno de los tres másteres oficiales implantados en la Facultad de Derecho de la Universidad de Granada: Máster en Derecho Internacional y Relaciones Internacionales, Máster en Derecho de los Negocios y Máster en Derecho Sanitario, Bioética y Derecho a la Salud en la Unión Europea.