Show simple item record

dc.contributor.authorMiranda Rodrigues, Cindia
dc.contributor.authorSevilla Vallejo, Santiago
dc.date.accessioned2024-09-09T11:48:17Z
dc.date.available2024-09-09T11:48:17Z
dc.date.issued2022-06-06
dc.identifier.citationMiranda Rodrigues, Cindia y Sevilla Vallejo, Santiago. La psicología de los cuentos de hadas de Bruno Bettelheim en la enseñanza de Español como Lengua Extranjera. Revista Pensamiento Transformacional, ISSN-e: 2955-8123, Vol. 1, Nº. 1, 2022, págs. 1-19es_ES
dc.identifier.issn2955-8123
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/94224
dc.description.abstractLos cuentos tradicionales son un recurso de gran riqueza en cualquier tipo de enseñanza para niños. Bettelheim propone el vínculo de los cuentos tradicionales con los más íntimos sentimientos de los niños, generando una conexión con ellos. Este vínculo puede utilizarse de manera positiva en la enseñanza, y generar un desarrollo global del aprendizaje de los niños. De este modo, usando los cuentos tradicionales y los principios presentes en Psicoanálisis de los cuentos de hadas (1978) se espera un positivo desarrollo del léxico en lengua española en los niños justificado.es_ES
dc.description.abstractFairy tales are wealth resources in any kind of children’s teaching. Bettelheim suggests a connection between fairy tales and the more intimate children’s feelings, which builds a bond with them. That bond can be used positively on teaching, generating an overall development of children. In this way, using fairy tales and the principles proposed in ‘The uses of enchantment’ this study is expecting a positive development of children’s vocabulary in Spanish language.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherAsociación Civil Científica Piensa Diferentees_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectNiñoses_ES
dc.subjectCuentos de hadas es_ES
dc.subjectBettelheimes_ES
dc.subjectEmocioneses_ES
dc.subjectEspañol como Lengua Extranjeraes_ES
dc.subjectChildrenes_ES
dc.subjectFairy tales es_ES
dc.subjectEmotions es_ES
dc.subjectSpanish as a Foreign Languagees_ES
dc.titleLa psicología de los cuentos de hadas de Bruno Bettelheim en la enseñanza de Español como Lengua Extranjeraes_ES
dc.title.alternativeThe psychology of the fairy tales of Bruno Bettelheim in the teaching of Spanish as a Foreign Languagees_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.type.hasVersionVoRes_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional