• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Economía Financiera y Contabilidad
  • DEFC - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Economía Financiera y Contabilidad
  • DEFC - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Measuring the impact of inquiry-based learning on outcomes and student satisfaction

[PDF] Versión aceptada (1.080Mb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/93258
DOI: https://doi.org/10.1080/02602938.2014.963836
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Zafra-Gómez, José Luis; Román-Martínez, Isabel; Gomez-Miranda, María-Elena
Editorial
Routledge Taylor & Francis Group
Fecha
2015
Referencia bibliográfica
Zafra-Gómez, J.L., Román-Martínez, I., & Gómez-Miranda, M.E. (2015). Measuring the impact of inquiry-based learning on outcomes and student satisfaction. Assessment & Evaluation in Higher Education, 40(8), 1050-1069.
Resumen
The aim of this study is to determine the impact of inquiry-based learning (IBL) on students’ academic performance and to assess their satisfaction with the process. Linear and logistic regression analyses show that examination grades are positively related to attendance at classes and tutorials; moreover, there is a positive significant relationship between academic performance and IBL, which is considered useful for better understanding of the subject. While students’ satisfaction is directly associated with class attendance and motivation and with the perceived usefulness of IBL, it is unaffected by attendance at tutorials. We conclude, therefore, that students become more involved in learning and acquire increased knowledge of the subject when an IBL-based method is followed.
Colecciones
  • DEFC - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias