Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorCastellví, Joan
dc.contributor.authorMarkina, Elena
dc.date.accessioned2024-06-10T09:04:00Z
dc.date.available2024-06-10T09:04:00Z
dc.date.issued2024-03-08
dc.identifier.citationCastellví, J., & Markina, E. (2024). The effect of task-supported and task-based teaching on the use of Russian verbs of motion . Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (X), 47–63. https://doi.org/10.30827/portalin.viX.27844es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/92447
dc.description.abstractThe goal of this investigation is to determine to what extent task-supported (TS) and task-based (TB) language teaching approaches are effective for learning Russian verbs of motion. To this aim, an experimental study was carried out under real classroom conditions as a part of Russian language courses at the University of ***. Participants were organised into two groups that received a TS and a TB treatment, respectively. The implementation of the didactic strategies subsumed in the design of the TB treatment by means of a Learning Management System (Moodle), the benefits and key features of which facilitate task-based instruction, are analysed. The study follows the pre-test, post-test and delayed post-test design. In the light of the results obtained, it is safe to say that the two approaches are beneficial for learning verbs of motion since both groups showed a significant improvement in all the measured aspects, that is, the correct use of verbs both in the oral and written production and in the grammar tests (fill in the blanks, multiple choice and grammaticality judgement tests). Nevertheless, the TB group performed significantly better than the TS group in the oral tasks, and in most delayed post-tests.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo del presente estudio es determinar en qué medida los enfoques de enseñanza de lenguas con tareas (TS) y por tareas (TB) son efectivos en el aprendizaje de los verbos de movimiento del ruso. Con este fin se realizó un estudio experimental en condiciones de clase reales como parte de los cursos de lengua rusa de la Universidad de ****. Los participantes se dividieron en dos grupos, uno de los cuales recibió instrucción por tareas y el otro con tareas y se diseñó un estudio según el esquema de preprueba, postprueba y postprueba diferida. Las estrategias didácticas se implementaron mediante un sistema de gestión del aprendizaje (LMS), en este caso, Moodle. En el estudio se analiza la idoneidad y necesidad de los LMS en la enseñanza de lenguas actual. Los resultados muestran una mejora significativa tanto en el volumen como en la corrección de los verbos producidos. Esta mejora se da en la producción oral y escrita y en las pruebas de gramática (rellenar espacios en blanco, opción múltiple y juicio de gramaticalidad). Sin embargo, el grupo TB obtuvo resultados significativamente mejores que el grupo TS en la tarea oral y en la mayoría de postpruebas diferidas.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectTask-based language teachinges_ES
dc.subjectTask-supported language teachinges_ES
dc.subjectRussian as a foreign languagees_ES
dc.subjectVerbs of motiones_ES
dc.subjectLearning Management Systemes_ES
dc.subjectEnfoque por tareases_ES
dc.subjectEnfoque con tareases_ES
dc.subjectRuso como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectVerbos de movimientoes_ES
dc.subjectSistemas de gestión de aprendizajees_ES
dc.titleThe effect of task-supported and task-based teaching on the use of Russian verbs of motiones_ES
dc.title.alternativeLos enfoques por tareas y con tareas en los verbos de movimiento del rusoes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.viX.27844
dc.type.hasVersionVoRes_ES


Fichier(s) constituant ce document

[PDF]

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Atribución 4.0 Internacional
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Atribución 4.0 Internacional