The effect of task-supported and task-based teaching on the use of Russian verbs of motion
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Universidad de Granada
Materia
Task-based language teaching Task-supported language teaching Russian as a foreign language Verbs of motion Learning Management System Enfoque por tareas Enfoque con tareas Ruso como lengua extranjera Verbos de movimiento Sistemas de gestión de aprendizaje
Fecha
2024-03-08Referencia bibliográfica
Castellví, J., & Markina, E. (2024). The effect of task-supported and task-based teaching on the use of Russian verbs of motion . Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (X), 47–63. https://doi.org/10.30827/portalin.viX.27844
Resumen
The goal of this investigation is to determine to what extent task-supported (TS) and task-based (TB) language teaching approaches are effective for learning Russian verbs of motion. To this aim, an experimental study was carried out under real classroom conditions as a part of Russian language courses at the University of ***. Participants were organised into two groups that received a TS and a TB treatment, respectively. The implementation of the didactic strategies subsumed in the design of the TB treatment by means of a Learning Management System (Moodle), the benefits and key features of which facilitate task-based instruction, are analysed. The study follows the pre-test, post-test and delayed post-test design. In the light of the results obtained, it is safe to say that the two approaches are beneficial for learning verbs of motion since both groups showed a significant improvement in all the measured aspects, that is, the correct use of verbs both in the oral and written production and in the grammar tests (fill in the blanks, multiple choice and grammaticality judgement tests). Nevertheless, the TB group performed significantly better than the TS group in the oral tasks, and in most delayed post-tests. El objetivo del presente estudio es determinar en qué medida los enfoques de enseñanza de lenguas con tareas (TS) y por tareas (TB) son efectivos en el aprendizaje de los verbos de movimiento del ruso. Con este fin se realizó un estudio experimental en condiciones de clase reales como parte de los cursos de lengua rusa de la Universidad de ****. Los participantes se dividieron en dos grupos, uno de los cuales recibió instrucción por tareas y el otro con tareas y se diseñó un estudio según el esquema de preprueba, postprueba y postprueba diferida. Las estrategias didácticas se implementaron mediante un sistema de gestión del aprendizaje (LMS), en este caso, Moodle. En el estudio se analiza la idoneidad y necesidad de los LMS en la enseñanza de lenguas actual. Los resultados muestran una mejora significativa tanto en el volumen como en la corrección de los verbos producidos. Esta mejora se da en la producción oral y escrita y en las pruebas de gramática (rellenar espacios en blanco, opción múltiple y juicio de gramaticalidad). Sin embargo, el grupo TB obtuvo resultados significativamente mejores que el grupo TS en la tarea oral y en la mayoría de postpruebas diferidas.