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dc.contributor.authorThumvichit, Athip
dc.date.accessioned2024-06-05T11:06:16Z
dc.date.available2024-06-05T11:06:16Z
dc.date.issued2024-01-31
dc.identifier.citationThumvichit, A. (2024). Working hard, working smart and working consistently: Towards conceptualising and measuring foreign language tenacity. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (41), 153–171. https://doi.org/10.30827/portalin.vi41.26953es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/92353
dc.description.abstractAcademic tenacity, at its most fundamental level, concerns how hard and how smart an individual works over a long period. While this notion is meant for a broad range of academic contexts, it is particularly recognizable to those who make a lifelong commitment to learning a foreign language (FL). This study reports an initial attempt to conceptualise and measure foreign language tenacity (FLT). The Foreign Language Tenacity Scale (FLTS)—a self-report instrument—was developed and validated with a sample of 272 tertiary-level students studying English as a foreign language (EFL). FLT emerged as a multifaceted construct that positively correlated to foreign language enjoyment (FLE), mental well-being (MWB), language achievement and self-perceived language proficiency, and negatively correlated to foreign language classroom anxiety (FLCA). Tenacity appears to effectively represent the key characteristics of successful FL learners. A hierarchical multiple regression analysis revealed that FLT and FLCA were significant predictors of language achievement and that including FLT in the analysis (rather than solely FLE and FLCA) explained additional variance.es_ES
dc.description.abstractLa tenacidad académica, en su nivel más fundamental, se refiere a cuán duro y cuán inteligente trabaja un individuo durante un largo período. Si bien esta noción está destinada a una amplia gama de contextos académicos, es particularmente reconocible para aquellos que se comprometen de por vida a aprender una lengua extranjera (FL). Este estudio informa un intento inicial de conceptualizar y medir la tenacidad en el aprendizaje de idiomas (FLT). The Foreign Language Tenacity Scale (FLTS), un instrumento de autoinforme, se desarrolló y validó con una muestra de 272 estudiantes de nivel terciario que estudiaban inglés como lengua extranjera (EFL). FLT surgió como un constructo multifacético que se correlacionó positivamente con el disfrute en el aprendizaje de idiomas (FLE), el bienestar mental (MWB), el logro del idioma y la autopercepción del dominio del idioma, y se correlacionó negativamente con la ansiedad en el aula de idiomas (FLCA). La tenacidad parece representar efectivamente las características clave de los estudiantes exitosos de FL. Un análisis de regresión múltiple jerárquico reveló que FLT y FLCA eran predictores significativos del rendimiento del lenguaje y que incluir FLT en el análisis (en lugar de solo FLE y FLCA) explicaba la variación adicional.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectForeign language tenacityes_ES
dc.subjectIndividual differencees_ES
dc.subjectPersonalityes_ES
dc.subjectSecond language acquisition es_ES
dc.subjectConstancia en el aprendizaje de idiomases_ES
dc.subjectDiferencia individuales_ES
dc.subjectPersonalidad es_ES
dc.subjectAdquisición de un segundo idiomaes_ES
dc.titleWorking hard, working smart and working consistently: Towards conceptualising and measuring foreign language tenacityes_ES
dc.title.alternativeTrabajando duro, trabajando inteligentemente y trabajando consistentemente: Hacia la conceptualización y medición de la constancia en el aprendizaje de lenguas extranjerases_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.vi41.26953
dc.type.hasVersionVoRes_ES


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