Development of an instrument for measuring Spanish vocabulary knowledge
Metadata
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Universidad de Granada
Materia
Instrument Vocabulary test Vocabulary knowledge Validity Reliability Instrumento Test de vocabulario Conocimiento del vocabulario Validez Fiabilidad
Date
2024-01-31Referencia bibliográfica
Khong, H. K., & Kabilan, M. K. (2024). Development of an instrument for measuring Spanish vocabulary knowledge. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (41), 79–95. https://doi.org/10.30827/portalin.vi41.25406
Sponsorship
Universiti Kuala Lumpur. MalasiaAbstract
Reliable estimates of vocabulary knowledge offer useful information for planning and improving language learning. However, problems arise when existing vocabulary measures signal a lack of validation evidence, and they are predominantly used for instructional purposes. Therefore, this study addresses the gap by providing a description of the development of a valid and reliable instrument for research and evaluation. Adhering to Read and Chapelle’s (2001) framework for vocabulary assessment, the instrument was created using resources which were closely related to the research subject and context to enhance the validity and reliability. Results indicated that the instrument was valid, reliable and sensitive to different vocabulary instructions. This study not only presents validation evidence which is consistent with current educational measurement theory, but also encourages language teachers and researchers to become vocabulary assessment literate to assure the psychometric qualities of the instrument they develop. Unas estimaciones fiables del conocimiento del vocabulario ofrecen información útil para planificar y mejorar el aprendizaje de idiomas. No obstante, los problemas surgen cuando las medidas del vocabulario actuales señalan una falta de evidencia de validación y se utilizan predominantemente con fines educativos. Por tanto, este trabajo aborda la cuestión facilitando una descripción del desarrollo de un instrumento válido y fiable para la investigación y la evaluación. Siguiendo el marco para la evaluación del vocabulario de Read y Chapelle (2001), el instrumento se creó utilizando recursos relacionados estrechamente con el sujeto y el contexto de investigación para mejorar la validez y fiabilidad. Los resultados indicaron que el instrumento era válido, y sensible a diferentes instrucciones de vocabulario. Este trabajo no solo presenta una evidencia de validación que es consistente con la teoría de la medición educativa actual, sino también anima a los profesores e investigadores de idiomas a que se familiaricen con la evaluación del vocabulario para asegurar las cualidades psicométricas del instrumento que desarrollan.