Do well-being and emotion regulation predict L2-teacher grit?
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Well-being Language teacher emotion regulation L2-teacher grit Bienestar Regulación emocional del profesor de lengua Tenacidad del profesor de L2
Date
2024-01-25Referencia bibliográfica
SOLHI, M., ÜNSAL-GÖRKEMOĞLU, B., AZARI NOUGHABI, M., & ATAY, D. (2024). Do well-being and emotion regulation predict L2-teacher grit?. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (IX), 153–171. https://doi.org/10.30827/portalin.viIX.29883
Abstract
This study probed the association between second or foreign language (L2) teacher well-being, emotion regulation, and L2 grit with a cohort of 172 (120 female and 52 male) EFL (English as a foreign language) university instructors. The results of multiple regression revealed that well-being and emotional regulation were significant predictors of L2 grit among EFL instructors in the context of Turkey. Moreover, the findings indicated that teachers’ well-being was a better predictor of domain-specific grit than emotion regulation. The findings suggest that L2 teachers’ perseverance and passion for L2 teaching might hinge upon their well-being and the ability to sustain positive emotions. The implications are further discussed in the context of teacher education. Este estudio exploró la asociación entre el bienestar, la regulación emocional y la tenacidad en profesores de segunda o lengua extranjera (L2) con una cohorte de 172 instructores universitarios de inglés como lengua extranjera (120 mujeres y 52 hombres). Los resultados de la regresión múltiple revelaron que el bienestar y la regulación emocional fueron predictores significativos de la tenacidad en L2 entre los instructores de en el contexto de Turquía. Además, los hallazgos indicaron que el bienestar de los profesores fue un mejor predictor de la tenacidad específica del dominio que la regulación emocional. Los resultados sugieren que la perseverancia y pasión de los profesores de L2 para la enseñanza podrían depender de su bienestar y de su habilidad para mantener emociones positivas. Se discuten las implicaciones en el contexto de la educación de profesores.