• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: FORCE. Formación Centrada en la Escuela (HUM386)
  • HUM386 - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: FORCE. Formación Centrada en la Escuela (HUM386)
  • HUM386 - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

School technology leadership in a Spanish secondary school: The TEI model

[PDF] School technology leadership_PostPrint 2017.pdf (691.2Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/91552
DOI: 10.1177/1365480217732232
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Gallego Arrufat, María Jesús; Gutiérrez Santiuste, Elba; Campaña Jiménez, Rafael Luis
Editorial
Sage
Materia
Educational innovation
 
Educational technology
 
Instructional leadership
 
Fecha
2017
Referencia bibliográfica
Gallego-Arrufat, M. J., Gutiérrez-Santiuste, E., & Campaña-Jiménez, R. L. (2017). School technology leadership in a Spanish secondary school: The TEI model. Improving Schools, 20(3), 247-263.
Patrocinador
Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness (MINECO); State Program of Scientific and Technical Research and Innovation 2013–2016; and National R&D Plan (Project EDU2013-48432-P).
Resumen
This study analyzes the perception that teachers and management team members in secondary school education have of technology-based educational innovation (TEI). Two questionnaires and in-depth interviews permit us to analyze leaders’ perspective of planning, development, and evaluation. The school leaders’ view diverges from that of the regional/national education policy makers and is closer to the view developed in pedagogy for leading the process of introducing technology in classrooms and influencing innovation in teachers’ practice. Based on reflection on the leadership–technology–innovation relationship, we derive a topdown model for use by teachers, schools, the community, and education authorities.
Colecciones
  • HUM386 - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias