• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Identifying core “responsible leadership” practices for SME restaurants

[PDF] Artículo publicado (577.7Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/88971
DOI: 10.1108/IJCHM-09-2021-1194
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Castañeda García, José Alberto; Rey Pino, Juan Miguel
Editorial
Emerald
Fecha
2022
Referencia bibliográfica
Castañeda García, J. A., Rey Pino, J. M., Elkhwesky, Z., & Salem, I. E. (2022). Identifying core “responsible leadership” practices for SME restaurants. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(2), 419-450.
Patrocinador
FEDER/Junta de Andalucía-Consejería de Transformación Económica, Industria, Conocimiento y Universidades/Project CV20-09357; PID2019-110941RB-I00/ SRA (State Research Agency/10.13039/501100011033); and the Erasmus Plus program, European Union.
Resumen
Purpose – The purpose of this study is to identify the core responsible leadership (RL) practices that are most relevant to small- and medium-sized enterprises (SME) restaurants. Furthermore, the authors adapt scales to measure these practices and conduct a pilot study to evaluate their impact on business performance in such establishments. Design/methodology/approach – Exploratory sequential mixed methods are used to fulfill the research aims. In the first phase, a set of definitions and practices associated with RL are derived from a systematic literature review. Second, a projective method of data collection is applied, involving a panel of 16 experts. Third, a fuzzy cognitive map is developed, which captures the responses of 40 owners or general managers of SME restaurants. Findings – Twenty-five practices are identified from the systematic literature review. The results show the five leadership practices that match the order of importance assigned by the experts: societal orientation.
Colecciones
  • DCIM - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias