• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
  • DPEE - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
  • DPEE - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intervención en un paciente con Enfermedad de Alzheimer: anomia léxica

[PDF] IntervencionEnUnPacienteConEnfermedadDeAlzheimer-5521302.pdf (221.3Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/88702
DOI: https://doi.org/10.5209/rlog.58555
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Sánchez, Andrea Belén; Dumitrache Dumitrache, Cristina Gabriela; Calet Ruiz, Nuria; Santos Roig, Macarena De Los
Materia
Anomia léxica
 
Enfermedad de Alzheimer
 
Estudio de caso
 
Programa de intervención
 
Fecha
2016
Referencia bibliográfica
Sánchez A. B., Dumitrache C. G., Calet N. y de los Santos M. (2016). Intervención en un paciente con Enfermedad de Alzheimer: anomia léxica. Revista de Investigación en Logopedia, 6(1), 70-87. https://doi.org/10.5209/rlog.58555
Resumen
Alzheimer's disease is the most common type of dementia among older people, causing loss of memory and speech problems. Thus, it negatively impacts patients’ quality of life and impedes them to normally perform daily living activities. In this paper the effect of an intervention program proposed for reducing the lexical anomie in a patient of 79 years diagnosed with Alzheimer's disease at an early stage is analyzed. The program developed specifically for this study, focuses on the reduction of anomie. A single case design A-B was used. The results show that, in relation to the baseline phase at the end of the program the patient improved his lexical denomination, more specifically the words evocation ability. Moreover, the patient’s response time diminished in the intervention phase with respect to the baseline phase. In order to improve the program, future studies need to increase the number of sessions, refine the design baseline and do a follow-up of the patient’s performance
Colecciones
  • DPEE - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias