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dc.contributor.authorGuo, Yunxian
dc.contributor.authorWang, Yongliang
dc.contributor.authorOrtega Martín, José Luis 
dc.date.accessioned2023-07-11T10:23:17Z
dc.date.available2023-07-11T10:23:17Z
dc.date.issued2023-06-27
dc.identifier.citationGuo, Y., Wang, Y., & Ortega-Martín, J. L. (2023). El impacto de las técnicas de andamiaje basadas en aprendizaje combinado en la autoeficacia y el deseo por comunicarse. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (40), 253–273. https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.27061es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/83567
dc.description.abstractMotivating learners to engage in effective communication is one of the fundamental concerns of language education. Accordingly, an educational context where L2 learners display a willingness to communicate (WTC) is a requirement for successful learning. A further concept that should be studied regarding WTC is students’ self-efficacy from the socio-cognitive theory. Moreover, to boost the quality of learning, English as a Foreign Language (EFL) students should receive effective support, including scaffolding that motivates them to build up their knowledge in Blended Learning (BL) settings. To examine BL-based scaffolding techniques on students’ self-efficacy and WTC, this quasi-experimental design involving 232 participants were assigned to the experimental and the control groups including both intermediate and advanced learners. Subsequently, the self-efficacy questionnaire, and WTC questionnaires were distributed among them as a pretest. The statistical results of Two two-way ANCOVA tests showed that both language proficiency and the treatment type are the significant moderators of the efficacy scores. The experimental group outperformed the control group and the advanced learners outperformed the intermediate ones. In addition, the results indicated that while language proficiency did not moderate the WTC scores, the treatment type was the significant moderator of the WTC scores.es_ES
dc.description.abstractMotivar al alumnado para que participen en una comunicación efectiva es una de las tareas fundamentales de educación lingüística. En consecuencia, el deseo por comunicarse (WTC) y la autoeficacia de alumnos de L2 son requisitos para un aprendizaje exitoso. Para mejorar la calidad del aprendizaje, los estudiantes de inglés como lengua extranjera necesitan un apoyo efectivo, incluido andamiaje que los motive a desarrollar sus conocimientos en contextos de aprendizaje combinado (BL). Para examinar las técnicas de andamiaje basadas en BL sobre la autoeficacia y el WTC del alumnado, este diseño cuasi experimental cuenta con 232 participantes que fueron asignados a los grupos experimentales y de control, incluyendo estudiantes de nivel intermedio y avanzado. Posteriormente, se distribuyeron como pre-test los cuestionarios de autoeficacia y los del WTC. Los resultados estadísticos de dos pruebas ANCOVA bidireccionales mostraron que tanto el dominio del idioma como el tipo de tratamiento son los moderadores significativos de las puntuaciones de eficacia. El grupo experimental superó al de control y los alumnos de nivel avanzado superaron a los de nivel intermedio. Los resultados indicaron que mientras que el dominio de lengua no moderó las puntuaciones del WTC, el tipo de tratamiento sí fue un moderador significativo.es_ES
dc.description.sponsorshipBureau of Philosophy and Social Science Planning of Henan Province of Chinaes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectBlended learninges_ES
dc.subjectScaffolding es_ES
dc.subjectSelf-efficacyes_ES
dc.subjectWillingness to communicatees_ES
dc.subjectZone of proximal developmentes_ES
dc.subjectAprendizaje combinadoes_ES
dc.subjectAndamiajees_ES
dc.subjectAutoeficaciaes_ES
dc.subjectDeseo por comunicarsees_ES
dc.subjectZona de desarrollo próximoes_ES
dc.titleThe impact of blended learning-based scaffolding techniques on learners’ self-efficacy and willingness to communicatees_ES
dc.title.alternativeEl impacto de las técnicas de andamiaje basadas en aprendizaje combinado en la autoeficacia y el deseo por comunicarsees_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.vi40.27061
dc.identifier.doi10.30827/portalin.vi40.27061
dc.type.hasVersionVoRes_ES


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