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dc.contributor.authorMoreira-Vinces, C.A
dc.contributor.authorVillafuerte-Holguín, J.
dc.date.accessioned2023-04-28T08:13:58Z
dc.date.available2023-04-28T08:13:58Z
dc.date.issued2022-10-24
dc.identifier.citationMoreira-Vinces, C.A. & Villafuente-Holguín, J. (2022). Diversity in educational communities: theaching English as a foreign language to learners with hearing loss and communicational deficits. MODULEMA. Revista Científica sobre Diversidad Cultural, 6, 101-116. [http://dx.doi.org/10.30827/modulema.v6i.24575]es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/81287
dc.description.abstractThis research aims to improve the work of teachers towards the diversity of students in educational communities. The case study methodology is used to determine the changes in the learning of vocabulary in English as a foreign language in two children aged 11 and 13, diagnosed with hearing loss and communication difficulties. The research team carried out an educational intervention for six months that used word memorization strategies supported by realia and gamification. The instruments used are the semi-structured interview, participatory observation, and the Tevi-R test to monitor the vocabulary acquisition progress of students with hearing impairment. The results show that the memorization strategy improved the informants’ ability to remember a greater number of words learned in English, going from 4 words/session reported in the pre-test to 9 words/session reported in the post-test.es_ES
dc.description.abstractEsta investigación tiene como objetivo mejorar el trabajo de los docentes hacia la diversidad de los estudiantes en las comunidades educativas. Se utiliza la metodología de estudio de caso para determinar los cambios en el aprendizaje del vocabulario en inglés como lengua extranjera en dos niños con edad de 11 y 13 años, diagnosticados con pérdida auditiva y déficit comunicacional. El equipo investigador ejecutó durante seis meses una intervención educativa que utilizó estrategias de memorización de palabras apoyadas en realia y gamificación. Los instrumentos utilizados son la entrevista semiestructurada, la observación participativa y la prueba Tevi-R para monitorear el progreso de adquisición de vocabulario de estudiantes con déficit auditivo. Los resultados muestran que la estrategia de memorización mejoró la capacidad de los informantes para recordar mayor número de palabras aprendidas en inglés, pasando de 4 palabras/sesión reportada en la prueba previa a 9 palabras/sesión reportada en la prueba posterior.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-CompartirIgual 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/*
dc.subjectCultural diversityes_ES
dc.subjectSocial Inclusiones_ES
dc.subjectCommunity es_ES
dc.subjectBilingual educationes_ES
dc.subjectSociology of educationes_ES
dc.subjectDiversidad culturales_ES
dc.subjectComunidad es_ES
dc.subjectEducación bilingüe es_ES
dc.subjectSociología de la educación es_ES
dc.titleDiversity in educational communities: teaching english as a foreign language to learners with hearing loss and communicational deficitses_ES
dc.title.alternativeDiversidad en comunidades educativas: enseñanza de inglés como lengua extranjera a estudiantes con perdida auditiva y déficit comunicacionales_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/modulema.v6i.24575


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