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dc.contributor.authorOjeda García, Francisco Miguel 
dc.contributor.authorOgáyar Marín, Francisco Javier
dc.date.accessioned2023-03-30T12:35:53Z
dc.date.available2023-03-30T12:35:53Z
dc.date.issued2022-09-27
dc.identifier.citationOjeda-García F. M. y Ogáyar-Marín F. J. (2022). The Digital Monster transmedia as a credence-mythological patchwork: syncretism and reconfigurations of myths, legends, and beliefs in the configuration of the Digimon World. Amaltea. Revista de mitocrítica, 14, e82319. [https://doi.org/10.5209/amal.82319]es_ES
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/80957
dc.description.abstractDigimon llegó a España en los 2000, convirtiéndose en una popular serie de consumo infantil-adolescente. Ambientada en un entorno digital habitado por monstruos digitales: el Digimundo; explota tropos asociados a sistemas mítico-creenciales clásicos y los exporta a la actualidad, estableciendo un ejercicio sincrético y vínculo con lo tecnodigital. Así, alimentándose de tecnomitos contemporáneos, emergen realidades míticas híbridas, reflejo de nuestra actitud frente a nuevas experiencias digitalmente mediadas. A partir del análisis de contenido de 253 capítulos, que conforman cinco temporadas de la serie, se comprende cómo lo mítico se transforma e hibrida en mass media actuales, utilizando el anime como contexto para estos procesos.es_ES
dc.description.abstractDigimon arrived in Spain in 1999, quickly becoming a popular series for children and teenagers. Set in a digital environment inhabited by digital monsters: the Digital World; exploits tropes associated with traditional mythical and belief systems and exports them to the present day, through a syncretic exercise and establishing a link with the digital context. Thus, feeding on contemporary “technomyths”, new hybrid mythical realities emerge, which are faithful reflections of the human attitude towards digitally mediated experiences. Through the content analysis of the 253 chapters that make up the first seasons of the series, the article aims to understand the ways in which mythic narratives are transformed and hybridised in today’s mass media, using the transmedia Digital Monster as a context for these processes.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad Complutense de Madrides_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectDigimones_ES
dc.subjectMitoses_ES
dc.subjectDigitales_ES
dc.subjectTecnología es_ES
dc.subjectAnimees_ES
dc.subjectMass media es_ES
dc.subjectMythes_ES
dc.subjectTechnology es_ES
dc.titleLa transmedia Digital Monster como patchwork mitológico-creencial: sincretismo y reconfiguraciones de mitos, leyendas y creencias en la configuración del Mundo Digimones_ES
dc.title.alternativeThe Digital Monster transmedia as a credence-mythological patchwork: syncretism and reconfigurations of myths, legends, and beliefs in the configuration of the Digimon Worldes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.5209/amal.82319
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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