In-house CBI materials and English language education
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Isik, AliEditorial
Universidad de Granada
Materia
Content-based Instruction In-house English Language Teaching (ELT) materials Learner attitudes Teacher attitudes Teacher training Instrucción Basada en Contenidos Materiales internos para la enseñanza de la lengua inglesa Actitudes de los aprendices Actitudes de los docentes Formación del profesorado
Fecha
2022-01-21Referencia bibliográfica
IşıkA. (2022). In-house CBI materials and English language education. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (38), 137-158. [https://doi.org/10.30827/portalin.vi38.22204]
Resumen
This study aims to investigate and compare the effects of in-house content-
based instruction (CBI) materials and general English course materials on student
attitudes toward English language learning together with their impact on student English
language development and mastery of academic content. It also focuses on English as a
foreign language (EFL) teachers and departmental faculty members’ attitudes towards CBI
materials. A mixed-methods research model was used to collect data from 175 university
freshman EFL students, 17 EFL teachers, and seven departmental faculty members from
different faculties. The EFL teachers developed their own CBI materials for each academic
program. The results indicate that the students view the in-house CBI materials more positively
than general English course materials. Moreover, the CBI materials also contributed
to the students’ English development and mastery of academic content outside English language
learning. Both EFL teachers and departmental lecturers expressed positive attitudes
towards the CBI materials. Este estudio tiene como objetivo investigar y comparar los efectos de los materiales
propios de instrucción basada en contenidos (IBC) y los materiales de un curso de
inglés general en las actitudes de los estudiantes hacia el aprendizaje de la lengua inglesa;
junto con su impacto en el desarrollo del idioma y el dominio del contenido académico.
También se centra en las actitudes de los profesores de inglés como lengua extranjera (ILE) y
los miembros de las facultades relacionadas con los materiales de IBC. Utilizando un diseño
de investigación de métodos mixtos, se han recopilado datos de 175 estudiantes universitarios
de ILE de primer año, 17 profesores de ILE y siete miembros de diferentes facultades.
El profesorado de ILE había desarrollado sus propios materiales IBC para cada programa
académico. Los resultados indican que los estudiantes ven más positivamente los materiales
propios de IBC que los materiales del curso de inglés general. Además, los materiales de IBC
también contribuyeron al desarrollo del inglés de los estudiantes y al dominio del contenido
académico. Finalmente, tanto los profesores generales como los profesores de inglés como
lengua extranjera expresaron actitudes positivas hacia los materiales de IBC.