Teacher embodiment of culturally responsive pedagogies in a fifth grade classroom
Metadata
Show full item recordAuthor
Lee, AliceEditorial
Universidad de Granada
Materia
Culturally responsive pedagogy and practices Teacher embodiment Teacher race Pedagogía y prácticas culturalmente receptiva Encarnación del maestro La raza de maestros
Date
2021Referencia bibliográfica
Lee, A. (2021). Teacher embodiment of culturally responsive pedagogies. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 25(3), 91- 110. DOI: 10.30827/profesorado.v25i3.21461
Abstract
Schools need better roadmaps for accomplishing culturally responsive pedagogy and intercultural
education. In this article, I feature the culturally responsive practices of a Black teacher situated in
an elementary classroom in the U.S. Her practices contribute to a roadmap for enacting culturally
responsive pedagogy that incorporates small group instruction and cooperative learning. I also
contend that queries investigating pedagogies affirming minoritized students must consider the
primary actors charged to implement such work. In addition to her pedagogical practices, I include
data that elucidate how the teacher’s racial biography is explicitly tied to the culturally responsive
work she engages in the classroom. I conclude with considerations for how this case study might
offer educators, researchers, and policymakers’ ideas for deep integration of intercultural
education. Las escuelas necesitan mejores maneras para lograr una pedagogía culturalmente receptiva y una
educación intercultural. En este artículo, presento las prácticas culturalmente receptivas de una maestra negra ubicada en un aula de primaria en los EE. UU. Sus prácticas contribuyen a un ejemplo
excepcional para demostrar una pedagogía culturalmente receptiva que incorpora la instrucción en
grupos pequeños y el aprendizaje cooperativo. También sostengo que las investiganciones de las
pedagogías que afirman a los estudiantes minoritarios deben considerar a los principales actors
encargados de implementar dicho trabajo. Además de sus prácticas pedagógicas, incluyo datos que
aclaran cómo la biografía racial de la maestra está explícitamente ligada al trabajo culturalmente
receptiva que realiza en el aula. Concluyo con consideraciones sobre cómo este caso podría ofrecer
a los educadores, investigadores y formuladores de políticas ideas para una integración profunda de
la educación intercultural.