Show simple item record

dc.contributor.authorSegarra, Javier
dc.contributor.authorBueno, Alexandra
dc.contributor.authorBarrazueta, Juan
dc.contributor.authorJuliá, Carme
dc.date.accessioned2021-11-15T16:00:36Z
dc.date.available2021-11-15T16:00:36Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationSegarra, J., Bueno, A., Barrazueta, J. y Juliá, C. (2021). Estudio de la autoeficacia de las enseñanzas de matemáticas de los estudiantes de cuarto año de la Universidad del Azuay y la Universitat Rovira i Virgili. PNA 16(1), 78-97. DOI: 10.30827/pna.v16i1.18519es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/71524
dc.description.abstractEsta investigación estudia la autoeficacia de la enseñanza de las matemáticas de los estudiantes de cuarto año del grado de Educación Primaria de la Universidad del Azuay de Cuenca, Ecuador y de la Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, España. En este estudio se seleccionan las preguntas de autoeficacia de la enseñanza de las matemáticas del Instrumento Creencias de la Eficacia de la Enseñanza de las Matemáticas. Los resultados obtenidos evidencian diferencias significativas entre los estudiantes de las dos universidades. Este estudio indica que el Currículo Matemático puede influir en la autoeficacia de los estudiantes.es_ES
dc.description.abstractThis research studies the self-efficacy of the teaching of mathematics of the fourth-year students of the Primary Education degree of the University of Azuay, Cuenca, Ecuador, and Universitat Rovira i Virgili, Tarragona, Spain. In this study, the Personal Mathematics Teaching Efficacy questions from the Mathematics Teaching Efficacy Belief Instrument were selected. The results obtained show significant differences between the students of the two universities. This study indicates that the Level Mathematical Curriculum can influence students' self-efficacy.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectEducación Primaria es_ES
dc.subjectAutoeficaciaes_ES
dc.subjectEnseñanza de las matemáticases_ES
dc.subjectCreenciases_ES
dc.subjectPrimary educationes_ES
dc.subjectSelf-efficacyes_ES
dc.subjectTeaching of mathematicses_ES
dc.subjectBeliefses_ES
dc.titleEstudio de la autoeficacia de las enseñanzas de matemáticas de los estudiantes de cuarto año de la Universidad del Azuay y la Universitat Rovira i Virgilies_ES
dc.title.alternativeStudy of the self-efficacy of the mathematics teachings of the fourth-year students of Universidad del Azuay and Universitat Rovira i Virgilies_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/pna.v16i1.18519


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España