Show simple item record

dc.contributor.authorCorral Robles, Silvia 
dc.contributor.authorSánchez Martín, Micaela
dc.contributor.authorGonzález Gijón, Gracia María 
dc.date.accessioned2021-07-21T11:05:58Z
dc.date.available2021-07-21T11:05:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationCorral Robles, Silvia; Sánchez Martín, Micaela; González Gijón, Gracia María. Design and Validation of a System of Categories to Assess the Written Discourse of L2 English Learners. Porta Linguarum 36, junio 2021, 159-174. [DOI: 10.30827/portalin.v0i36.15944]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/69828
dc.description.abstractThis study is part of a broader research focused on written discourse analysis and its application in English language teaching. This paper aims to design and evaluate the validity of the content of an instrument (a system of categories) built to analyse the written discourse in L2 (English) of 112 Spanish students in Upper Secondary Education. This study was carried out from a qualitative approach using the technique of content analysis and the Delphi technique with five experts in the field. The results show that the category system has content validity as it meets the criteria to ensure the scientific rigour of qualitative methodology: credibility, transferability, dependence and confirmability. Moreover, there is a high score in terms of interrater reliability on the criteria contrasted with Kendall’s W test (>.07), as well as on its application in the coding process which was confirmed with Cohen’s Kappa test (.658). It can be concluded that this instrument is a valid tool to help ELF teachers and secondary school students in the teaching and learning process of the written discourse in English as a foreign language.es_ES
dc.description.abstractEste estudio forma parte de una investigación más amplia centrada en el análisis del discurso escrito y su aplicación en la enseñanza del inglés. El objetivo principal de este trabajo es diseñar y evaluar la validez de contenido de un instrumento (un sistema de categorías) construido para analizar el discurso escrito en L2 (inglés) de 112 estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria (4ºESO). Este estudio se ha realizado desde un enfoque cualitativo, utilizando la técnica de análisis de contenido y la técnica Delphi con cinco jueces expertos. Los resultados muestran que el sistema de categorías tiene validez de contenido, ya que cumple con los criterios que aseguran el rigor científico de la metodología cualitativa: credibilidad, transferibilidad, dependencia y confirmabilidad. Además, existe un alto índice de acuerdo interjueces en los criterios contrastados con la prueba W de Kendall (> .07), así como con la aplicación del proceso de codificación, siendo este confirmado con laes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectContent analysises_ES
dc.subjectDelphi techniquees_ES
dc.subjectSystem of categorieses_ES
dc.subjectWritten discoursees_ES
dc.subjectEnglish as a foreign languagees_ES
dc.subjectAnálisis de contenido es_ES
dc.subjectTécnica Delphies_ES
dc.subjectSistema de categoríases_ES
dc.subjectDiscurso escritoes_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjeraes_ES
dc.titleDesign and Validation of a System of Categories to Assess the Written Discourse of L2 English Learnerses_ES
dc.title.alternativeDiseño y validación de un sistema de categorías para evaluar el discurso escrito de estudiantes de inglés como segunda lenguaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.v0i36.15944


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España