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dc.contributor.authorGil López, Víctor
dc.contributor.authorGonzález Víllora, Sixto
dc.contributor.authorHortigüela Alcalá, David
dc.date.accessioned2021-02-05T12:02:32Z
dc.date.available2021-02-05T12:02:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationGil López, Víctor; González Víllora, Sixto; Hortigüela Alcalá, David. Learning foreign languages through content and language integrated learning in physical education: A systematic review. Porta Linguarum 35, enero 2021, 165-182. [DOI: https://doi.org/10.30827/portalin.v0i35.15785]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/66328
dc.description.abstractThe goal of this systematic review was to describe and assess studies that used content and language integrated learning (CLIL) programmes to teach a foreign language via physical education in a school setting. 35 articles met the selection criteria. Results consisted of two types of studies: (a) Low-intensity CLIL programmes (only the physical education subject was used) and (b) High-intensity CLIL programmes (various academic subjects were combined). No studies were found in the preschool education stage. Most of the research was implemented in Spain. Games and sports were the most frequently used contents, and English was the most commonly used foreign language. High-intensity CLIL programmes improved student’s overall proficiency in a foreign language at a higher level. Finally, it is not clear if physical education classes conducted using CLIL have a positive or negative effect on students’ moderate-to-vigorous physical activity (MVPA) levels.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de esta revisión sistemática fue describir y evaluar estudios que utilizaron los programas de aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE) para enseñar una lengua extranjera a través de la educación física en el contexto escolar. 35 artículos cumplieron los criterios de selección. Los resultados mostraron dos tipos de estudios: (a) programas AICLE de baja intensidad (en los que solo la asignatura de educación física fue implicada) y (b) programas AICLE de alta intensidad (donde varias materias académicas fueron combinadas). No se encontraron estudios en la etapa de educación infantil. La mayor parte de las investigaciones se implementaron en España. Los juegos y deportes fueron los contenidos más utilizados, y el inglés la lengua extranjera más usada. Los programas AICLE de alta intensidad mejoraron el dominio general del estudiante en una lengua extranjera en mayor medida. Finalmente, no está claro si la educación física desarrollada con AICLE tiene un efecto positivo o negativo en los niveles de actividad física moderada-vigorosa de los estudiantes.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectCLILes_ES
dc.subjectForeign Languagees_ES
dc.subjectLanguage learninges_ES
dc.subjectMultilingualism es_ES
dc.subjectPhysical Educationes_ES
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectLengua extranjeraes_ES
dc.subjectAprendizaje de lenguases_ES
dc.subjectMultilingüismo es_ES
dc.subjectEducación física es_ES
dc.titleLearning foreign languages through content and language integrated learning in physical education: A systematic reviewes_ES
dc.title.alternativeAprendiendo lenguas extranjeras a través del aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras en educación física: Una revisión sistemáticaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.v0i35.15785


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