Flipped classroom and its use in teaching English as a foreign language
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Birová, LenkaEditorial
Universidad de Granada
Materia
Flipped classroom English language teaching Blended learning Video lecture Adult learners Clase invertida Enseñanza del inglés como lengua extranjera Aprendizaje combinado Video conferencia Enseñanza de adultos
Fecha
2019Referencia bibliográfica
Birová, L. (2019). Flipped classroom and its use in teaching English as a foreign language. Publicaciones, 49(5), 93–112. doi:10.30827/publicaciones.v49i5.15114
Resumen
The study examines the effectiveness of the flipped classroom teaching strategy in the context of English language classroom. The research is focused on the development of the
communicative ability of the students in the foreign language, views of the participants
on their experience of flipped classroom, and identification of measures to overcome the
issue of low homework completion. The presented data are based on an experiment conducted by the author at the University of Granada (Spain), with a group of undergraduate
students attending a compulsory foreign language course. The data were collected using a
standardized exam; an observation diary to evaluate the development of the students’ communicative ability in the foreign language; a questionnaire; and web-based statistical tools.
Results show that the use of flipped classroom strategy had a positive effect on students’
foreign language abilities. El estudio examina la efectividad de la estrategia de la clase invertida en el contexto de
inglés como lengua extranjera. La investigación se centra en el desarrollo de la habilidad
comunicativa de los estudiantes de lengua extranjera, las percepciones de los participantes
en relación con la clase invertida y la identificación de medidas para contrarrestar el que no
hagan los deberes en casa. Los datos que se presentan están basados en un experimento
llevado a cabo por la autora en la Universidad de Granada (España) con dos grupos de estudiantes de grado (experimental y control) que cursaban la materia obligatoria de Inglés
como Lengua Extranjera. Los datos se recogieron utilizando los siguientes métodos: un
examen estandarizado; un diario de observación con el fin de evaluar el desarrollo de la
habilidad comunicativa de los estudiantes en la lengua extranjera; un cuestionario; y herramientas estadísticas en línea. Los resultados demuestran que el uso de la clase invertida
tuvo un efecto positivo en las habilidades lingüísticas de los estudiantes.