Teaching arabic as a foreign language: the importance of cultural awareness
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Grozdanoski, BorjanEditorial
Universidad de Granada
Materia
Arabic Teaching Culture Al-Andalus Woman Literature Awareness Árabe como lengua extranjera Enseñanza Cultura Al-Ándalus Mujer Literatura Conciencia
Fecha
2019Referencia bibliográfica
Grozdanoski, B. (2019). Teaching arabic as a foreign language: the importance of cultural awareness. Publicaciones, 49(5), 131–148. doi:10.30827/publicaciones.v49i5.13874
Resumen
Nowadays, learning foreign languages is envisaged as a priority within any Western curriculum, but most research has been conducted in dominant languages such as English or
Spanish. Hence, our goal here is to focus on the teaching of Arabic as a foreign language
and highlight the importance culture plays in its learning. Thus, using a comparative method, we have analysed several suwar in the Quran in order to elicit cultural information which
can be used when teaching Arabic. Issues such as marriage, divorce, right of inheritance
and freedom have been addressed. We also revised the cultural implications and policies in
teaching Arabic in relation to diachronic analysis of Medieval Andalusian literature. Therefore, we conclude that teaching Arabic language and literature has to be contextualised and
related to economical, socio-political, and especially cultural aspects where the religious
rigidness would be overpassed and would help in extoling freedom of literary expression. Hoy en día, el aprendizaje de idiomas extranjeros se considera una prioridad dentro de
cualquier currículo occidental, pero la mayoría de las investigaciones se han realizado en
idiomas dominantes como el inglés o el español. Por lo tanto, nuestro objetivo aquí es enfocarnos en la enseñanza del árabe como idioma extranjero y resaltar la importancia de la cultura en su aprendizaje. Por eso, utilizando un método comparativo, hemos analizado varias
suwar en el Corán para obtener información cultural que se pueda utilizar al enseñar árabe.
Se han abordado temas como el matrimonio, el divorcio, el derecho de herencia y la libertad. También revisamos las implicaciones y las políticas culturales en la enseñanza del árabe en relación con el análisis diacrónico de la literatura medieval andalusí. En consecuencia,
concluimos que la enseñanza de la lengua y la literatura árabes debe contextualizarse y
relacionarse con los aspectos económicos, sociopolíticos y especialmente culturales, donde
la rigidez religiosa se sobrepasaría y ayudaría a exaltar la libertad de expresión literaria.