@misc{10481/62132, year = {2019}, url = {http://hdl.handle.net/10481/62132}, abstract = {Nowadays, learning foreign languages is envisaged as a priority within any Western curriculum, but most research has been conducted in dominant languages such as English or Spanish. Hence, our goal here is to focus on the teaching of Arabic as a foreign language and highlight the importance culture plays in its learning. Thus, using a comparative method, we have analysed several suwar in the Quran in order to elicit cultural information which can be used when teaching Arabic. Issues such as marriage, divorce, right of inheritance and freedom have been addressed. We also revised the cultural implications and policies in teaching Arabic in relation to diachronic analysis of Medieval Andalusian literature. Therefore, we conclude that teaching Arabic language and literature has to be contextualised and related to economical, socio-political, and especially cultural aspects where the religious rigidness would be overpassed and would help in extoling freedom of literary expression.}, abstract = {Hoy en día, el aprendizaje de idiomas extranjeros se considera una prioridad dentro de cualquier currículo occidental, pero la mayoría de las investigaciones se han realizado en idiomas dominantes como el inglés o el español. Por lo tanto, nuestro objetivo aquí es enfocarnos en la enseñanza del árabe como idioma extranjero y resaltar la importancia de la cultura en su aprendizaje. Por eso, utilizando un método comparativo, hemos analizado varias suwar en el Corán para obtener información cultural que se pueda utilizar al enseñar árabe. Se han abordado temas como el matrimonio, el divorcio, el derecho de herencia y la libertad. También revisamos las implicaciones y las políticas culturales en la enseñanza del árabe en relación con el análisis diacrónico de la literatura medieval andalusí. En consecuencia, concluimos que la enseñanza de la lengua y la literatura árabes debe contextualizarse y relacionarse con los aspectos económicos, sociopolíticos y especialmente culturales, donde la rigidez religiosa se sobrepasaría y ayudaría a exaltar la libertad de expresión literaria.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Arabic}, keywords = {Teaching}, keywords = {Culture}, keywords = {Al-Andalus}, keywords = {Woman}, keywords = {Literature}, keywords = {Awareness}, keywords = {Árabe como lengua extranjera}, keywords = {Enseñanza}, keywords = {Cultura}, keywords = {Al-Ándalus}, keywords = {Mujer}, keywords = {Literatura}, keywords = {Conciencia}, title = {Teaching arabic as a foreign language: the importance of cultural awareness}, doi = {doi:10.30827/publicaciones.v49i5.13874}, author = {Grozdanoski, Borjan}, }