English teaching methodologies for early childhood education
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/61714Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Metodologías Enseñanza infantil Enseñanza de lenguas Enseñanza infantil eTwinning Methodologies Language teaching Early childhood education
Fecha
2016Referencia bibliográfica
González Aller Rodríguez, María de las Mercedes., Paz Albo Prieto, Jesús. English teaching methodologies for early childhood education. REIDOE, Vol. 2, Núm. 1 (2016), 4-23. [http://hdl.handle.net/10481/61714]
Resumen
El objetivo de este trabajo fin de grado es compartir un previo estudio desarrollado para establecer las
bases que se deben tener en cuenta para elegir el enfoque y las metodologías más adecuadas para
enseñar inglés como segunda lengua en Educación Infantil. Se han identificado y resumido las
principales metodologías de enseñanza del inglés y los enfoques relacionados usados desde el pasado
hasta ahora. Además, como resultado de la investigación, el artículo resalta algunas realidades y
factores que se deben tener en cuenta al elegir las metodologías y los procedimientos más adecuados
para enseñar inglés en situaciones concretas. Finalmente, eTwinning es introducido como una
plataforma innovadora con diferentes herramientas para el desarrollo, implementación y evaluación de
proyectos con diferentes metodologías usadas y compartidas por diferentes profesores de países
europeos, quienes trabajan juntos para compartir sus conocimientos, experiencias, ideas, proyectos,
propuestas y nuevas metodologías. The goal of this paper is to share a previous study aimed at establishing the main basis when choosing
the best approach and the most appropriate methodologies to teaching English as a Second Language in
Pre-Primary Education. Research has been done to identify and summarize the main English teaching
methodologies and related approaches used in the past and the present. Furthermore, as a result of the
research, the article highlights some facts, factors and procedures that should be taken into account when
selecting the right methodologies for a particular situation. The importance of the Pre-Primary stage for
children is also highlighted as it is in this particular period when children are at their maximum potential
in terms of language acquisition. Finally, eTwinning is introduced as an innovative platform with
different tools for the development, implementation and evaluation of the different methodologies in use
(in terms of projects) to teach a second language working along with other teachers across Europe
sharing knowledge, experiences, ideas, projects, proposals and new methodologies.