Show simple item record

dc.contributor.authorZohud, Nedaa W. I.
dc.date.accessioned2020-04-01T10:43:04Z
dc.date.available2020-04-01T10:43:04Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationZohud, N. W. I. (2019). Exploring Palestinian and Spanish Teachers’ Perspectives on Using Online Computer Games in Learning English Vocabulary. Publicaciones,49(2), 93–115. doi:10.30827/publicaciones.v49i2.11346es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/60927
dc.description.abstractIn recent years, the use of online computer games has become more wide spread among students and this has helped many of them to learn and practice the English language but teachers’ opinions on using this tool is still unclear. This study aims to discover EFL teachers’ perspectives toward using online computer games in learning English, and evaluate whether teachers’ perspectives are affected by their nationality and the independent variables: gender, age, academic qualification and number of years teaching. In order to achieve the research aims Mixed methods were used: a questionnaire and an interview. The questionnaire was distributed among 20 teachers, 10 teachers from Granada, Spain and 10 teachers from Salfit, Palestine and the interview was conducted separately with the same teachers. It was shown that there is an apparent contradiction since teachers a have positive opinion on using online computer games, but they do not use them in their classrooms.es_ES
dc.description.abstractRecientemente, los juegos en-línea han tenido una gran difusión entre los estudiantes y esto les ha ayudado en el aprendizaje del inglés pero la opinión de los docentes sobre su uso no está clara. Así, este estudio pretende averiguar la perspectiva de los docentes con respecto al uso de juegos de ordenador en el aprendizaje del inglés, y ver si estas perspectivas están afectadas por la nacionalidad y las variables independientes: género, edad, calificación académica y la experiencia docente. Para alcanzar los objetivos de este trabajo se ha utilizado un método mixto: un cuestionario y una entrevista. El cuestionario fue aplicado a 20 docentes (10 de Granada, España y 10 de Salfit, Palestina). Adicionalmente, también se les entrevistó. Los resultados exponen que hay una contradicción entre las respuestas que avalan el uso de los juegos en-línea para aprender idiomas, y la realidad del aula donde no tienen cabida.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectEnglish as a foreign languagees_ES
dc.subjectGamificationes_ES
dc.subjectTeachers’ opiniones_ES
dc.subjectInglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectGamificaciónes_ES
dc.subjectOpinión de los profesoreses_ES
dc.titleExploring Palestinian and Spanish Teachers’ Perspectives on Using Online Computer Games in Learning English Vocabularyes_ES
dc.title.alternativeExplorando las perspectivas de los profesores de palestino y español sobre el uso de juegos en línea con computadoras en el aprendizaje del vocabulario de ingléses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/publicaciones.v49i2.11346


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España