Exploring Palestinian and Spanish Teachers’ Perspectives on Using Online Computer Games in Learning English Vocabulary
Metadatos
Afficher la notice complèteAuteur
Zohud, Nedaa W. I.Editorial
Universidad de Granada
Materia
English as a foreign language Gamification Teachers’ opinion Inglés como lengua extranjera Gamificación Opinión de los profesores
Date
2019Referencia bibliográfica
Zohud, N. W. I. (2019). Exploring Palestinian and Spanish Teachers’ Perspectives on Using Online Computer Games in Learning English Vocabulary. Publicaciones,49(2), 93–115. doi:10.30827/publicaciones.v49i2.11346
Résumé
In recent years, the use of online computer games has become more wide spread among
students and this has helped many of them to learn and practice the English language but
teachers’ opinions on using this tool is still unclear. This study aims to discover EFL teachers’
perspectives toward using online computer games in learning English, and evaluate whether teachers’ perspectives are affected by their nationality and the independent variables:
gender, age, academic qualification and number of years teaching. In order to achieve the
research aims Mixed methods were used: a questionnaire and an interview. The questionnaire was distributed among 20 teachers, 10 teachers from Granada, Spain and 10 teachers
from Salfit, Palestine and the interview was conducted separately with the same teachers.
It was shown that there is an apparent contradiction since teachers a have positive opinion
on using online computer games, but they do not use them in their classrooms. Recientemente, los juegos en-línea han tenido una gran difusión entre los estudiantes y
esto les ha ayudado en el aprendizaje del inglés pero la opinión de los docentes sobre su
uso no está clara. Así, este estudio pretende averiguar la perspectiva de los docentes con
respecto al uso de juegos de ordenador en el aprendizaje del inglés, y ver si estas perspectivas están afectadas por la nacionalidad y las variables independientes: género, edad, calificación académica y la experiencia docente. Para alcanzar los objetivos de este trabajo se
ha utilizado un método mixto: un cuestionario y una entrevista. El cuestionario fue aplicado
a 20 docentes (10 de Granada, España y 10 de Salfit, Palestina). Adicionalmente, también se
les entrevistó. Los resultados exponen que hay una contradicción entre las respuestas que
avalan el uso de los juegos en-línea para aprender idiomas, y la realidad del aula donde no
tienen cabida.