Teacher education cultural diversity, social justice and equality: Policies, challenges and abandoned possibilities in Swedish teacher education
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Beach, DennisEditorial
Universidad de Granada
Materia
Diversity Ethnography Teacher education Inclusión Diversidad Etnografía Formación del profesorado Inclusión
Fecha
2019Referencia bibliográfica
Beach, D. (2019). Teacher education cultural diversity, social justice and equality: Policies, challenges and abandoned possibilities in Swedish teacher education. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado, 23 (4), 26-44. [http://hdl.handle.net/10481/60616]
Resumen
There is a history of policies from the late 1940s to 2000 for the introduction of research based
knowledge in Sweden for supporting the intellectual preparation of future teachers for an
integrated and inclusive school system. The development of these policies was initiated following
the National School Commission Inquiry into the possibilities for a common unitary comprehensive
school, which had identified the historical divisions (duality) in teacher education as an obstacle.
Pulling these divisions together and educating teachers in a shared content developed from a
common research base in the education field about the challenges faced in the realization of the
comprehensive school vision was expressed as a possible solution. However, the project failed. The
divisions have remained. Schools have not overcome social reproduction. And in recent decades
challenges have intensified as hyper-diversity, globalization and a recent turn towards market
governance have added new complications. Using the methods of explanatory criticism the aim with this article is to identify explanations as to why the planned reforms seem to have failed. Main
findings: Reforms were ideologically grounded and have also been resisted from within universities
but also from praxis fields, though for different reasons. Desde finales de la década de 1940 hasta 2000, en Suecia ha habido diferentes políticas para
introducir conocimientos de investigación en la formación de los futuros profesores para un sistema
escolar integrado e inclusivo. El desarrollo de estas políticas se inició tras la investigación de la
Comisión Escolar Nacional sobre las posibilidades de una única escuela común, que identificó la
división histórica (dualidad) en la educación de los maestros como un obstáculo. Aunar estas
divisiones y formar maestros a partir de contenidos de educación basados en investigación fueron
los desafíos a los que se enfrentó y las consideraciones señaladas como una posible solución para
una escuela única común. Sin embargo, el proyecto falló y la división ha permanecido. Así, las
escuelas no han superado la reproducción social. Y en las últimas décadas los desafíos se han
intensificado a medida que la hiperdiversidad, la globalización y el giro reciente hacia la
gobernanza del mercado han añadido nuevas complicaciones. Se ha utilizado una metodología
basada en la crítica explicativa, con el objetivo de identificar explicaciones de por qué las reformas
planificadas parecen haber fallado. Entre los principales hallazgos cabe destacar que las reformas
tuvieron una base ideológica y también han sido frenadas tanto desde dentro de las universidades
como desde los espacios de práctica, aunque por razones diferentes.