Training the creative competence of future teachers
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59960Metadata
Show full item recordAuthor
Amirova, Amina; Buzaubakova, Klara; Kashkynbayeva, Zagira; Yelubayeva, Mirshat; Kumisbekova, Zhazira; Elmira, Uaidullakyzy; Genc, ZeynepEditorial
Universidad de Granada
Materia
Innovation Teacher preparation Creativity Innovative phenomenon Pedagogical process Innovación Preparación docente Creatividad Fenómeno innovador Proceso pedagógico
Date
2018Referencia bibliográfica
Amirova, A., Buzaubakova, K., Kashkynbayeva, Z., Yelubayeva, M., Kumisbekova, Z., Elmira, U. & Genc, Z. (2018). Training the creative competence of future teachers. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 118 – 125. [http://hdl.handle.net/10481/59960]
Abstract
The new realities of the world, of society and of the state make it necessary to reform the education
system by taking into account newly emerging values. Kazakhstan has an objective necessity and a prerequisite
for the further development of the national education system, the needs of the labor market and its integration
into the world educational space. At the same time, the higher education system in Kazakhstan contains
sufficient requirements for international education. The new approach to organizing the educational process into
global practice is embodied in a competency-based teaching model. The need for its development in Kazakhstan
in the context of profound organizational, structural and ideological transformations, updates the content of
education, imposes increasing demands on the quality of training according to the stage of socio-economic and
political development of the country. country and globalization. integration phenomena in the global educational
space. A key figure in the field of education has always been and remains a teacher: - a competent specialist,
who has all the arsenal of funds, a creative personality, who aspires to professional perfection and professional
growth. The new conceptions of higher education are based on the targeted development of the creative
potential of the future specialist. The most important social function of higher education is to train creative
professionals capable of developing professional activities, to improve and not only to replicate the social
experience in order to create new knowledge and values. Las nuevas realidades del mundo, de la sociedad y del estado hacen que sea necesario reformar el
sistema educativo teniendo en cuenta los nuevos valores emergentes. Kazajstán tiene una necesidad objetiva y
un requisito previo para un mayor desarrollo del sistema educativo nacional, las necesidades del mercado
laboral y su integración en el espacio educativo mundial. Al mismo tiempo, el sistema de educación superior en
Kazajstán contiene suficientes requisitos para la educación internacional. El nuevo enfoque para organizar el
proceso educativo en la práctica global está incorporado en un modelo de enseñanza basado en competencias.
La necesidad de su desarrollo en Kazajstán en el contexto de profundas transformaciones organizativas,
estructurales e ideológicas, actualiza el contenido de la educación, impone demandas crecientes sobre la
calidad de la capacitación según la etapa de desarrollo socioeconómico y político del país. País y globalización.
Los fenómenos de integración en el espacio educativo global. Una figura clave en el campo de la educación
siempre ha sido y sigue siendo un maestro: un especialista competente, que tiene todo el arsenal de fondos,
una personalidad creativa, que aspira a la perfección profesional y al crecimiento profesional. Las nuevas
concepciones de la educación superior se basan en el desarrollo específico del potencial creativo del futuro
especialista. La función social más importante de la educación superior es formar profesionales creativos
capaces de desarrollar actividades profesionales, mejorar y no solo replicar la experiencia social para crear
nuevos conocimientos y valores.