An evaluation of cooperative learning applications according to teacher opinions
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URI: http://hdl.handle.net/10481/59935Metadatos
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Universidad de Granada
Materia
Cooperative Learning Teacher Evaluation Aprendizaje cooperativo Profesor Evaluación
Fecha
2018Referencia bibliográfica
Uzunboylu, H. & Kinik, E. (2018). An evaluation of cooperative learning applications according to teacher opinions. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(2), pp. 10 – 23. [http://hdl.handle.net/10481/59935]
Resumen
The purpose of this research is to evaluate the cooperative learning applications according to the opinions
of teachers working at secondary schools, high schools and colleges under General Secondary Education
Office (GSEO). The universe of the research consists of 1978 teachers in total who are working at
secondary schools (497), high schools and colleges (1481). The sample consists of 728 teachers who
were chosen with random sampling method at 37% ratio at lower layers determined with simple
stratification method. The data were made using frequency (f), percentage (%), arithmetic mean (X ̅),
Standard deviation (S), t-test, Variance Analysis (ANOVA), Post Hoc Tukey, Kruskal-Wallis and Mann
Whitney-U tests with SPSS 16.0 package programme. At the end of the research teachers usually stated
positive opinions at the border of “I agree” as regards the items directed towards the application of
cooperative learning questionnaire. In this context, according to teachers it was concluded that cooperative
learning applications could be used at secondary education stage, make contribution to the existing
education process, improve problem-solving skills, social and psychological developments of students,
reduce class education costs of institutions and decrease the workload of teachers. El propósito de esta investigación es evaluar las aplicaciones de aprendizaje cooperativo de acuerdo con
las opiniones de los maestros que trabajan en escuelas secundarias, escuelas secundarias y colegios
universitarios bajo la Oficina de Educación Secundaria General (GSEO). El universo de la investigación
consta de 1978 profesores en total que trabajan en escuelas secundarias (497), escuelas secundarias y
colegios (1481). La muestra consta de 728 maestros que fueron elegidos con un método de muestreo
aleatorio en una proporción del 37% en capas más bajas determinado con un método de estratificación
simple. Los datos se realizaron utilizando la frecuencia (f), el porcentaje (%), la media aritmética (X), la
desviación estándar (S), la prueba t, el análisis de varianza (ANOVA), Post Hoc Tukey, Kruskal-Wallis y
Mann Whitney-U Pruebas con el programa paquete SPSS 16.0. Al final de la investigación, los docentes
usualmente expresaron opiniones positivas en la frontera de "Estoy de acuerdo" con respecto a los ítems
dirigidos hacia la aplicación del cuestionario de aprendizaje cooperativo. En este contexto, según los
docentes, se llegó a la conclusión de que las aplicaciones de aprendizaje cooperativo podrían utilizarse en
la etapa de educación secundaria, contribuir al proceso educativo existente, mejorar las habilidades de
resolución de problemas, los desarrollos sociales y psicológicos de los estudiantes, reducir los costos de
educación en clase de las instituciones y Disminuir la carga de trabajo de los docentes.