Show simple item record

dc.contributor.authorMacaro, Ernesto
dc.contributor.authorJiménez Muñoz, Antonio
dc.contributor.authorLasagabaster, David
dc.date.accessioned2020-01-09T11:37:09Z
dc.date.available2020-01-09T11:37:09Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationMacaro, Ernesto; Jiménez Muñoz, Antonio; Lasagabaster, David. The Importance of Certification of English Medium Instruction teachers in Higher Education in Spain. Porta Linguarum, 32: 103-118 (2019). [http://hdl.handle.net/10481/58569]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/58569
dc.description.abstractThe growth of English medium instruction (EMI) courses in non-English-speaking countries has been mirrored by a growth in research into EMI teacher beliefs. Although this research has reported that EMI teachers find teaching content subjects in English (their second language) a challenge, virtually no research has investigated the competencies EMI teachers believe they need in order to deliver courses effectively and whether certification of those competencies is possible and/or desirable. Using questionnaires and interviews we investigated how much and what types of certification were currently available in Spain and the beliefs of teachers and managers in Spanish universities with regard to professional development and certification. We found overall strong support for both greater professional development and for certification, whilst some uncertainty remained as to how both of these desirables might be implemented and financed.es_ES
dc.description.abstractEl incremento de cursos en inglés (EMI) en las universidades de países no anglófonos ha venido acompañado por un aumento de estudios sobre las creencias del profesorado. Aunque esta investigación arroja que el profesorado EMI encuentra dificultades al impartir asignaturas de contenido en inglés (su lengua extranjera), apenas existe investigación sobre las competencias que el profesorado EMI precisa para impartir estos cursos efectivamente o sobre si su certificación es posible y/o deseable. A través de cuestionarios y entrevistas se analizaron las creencias del profesorado y gestores universitarios españoles sobre dichas competencias y su certificación. Se observó una necesidad perentoria tanto de un mayor apoyo al desarrollo profesional como a la certificación, aunque se plantearon dudas sobre su implementación y financiación.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectEnglish-medium instructiones_ES
dc.subjectEMIes_ES
dc.subjectTeacher certificationes_ES
dc.subjectTeacher competencieses_ES
dc.subjectHigher Educationes_ES
dc.subjectInglés como Medio de Instrucciónes_ES
dc.subjectCertificación del profesoradoes_ES
dc.subjectCompetencias Docenteses_ES
dc.subjectUniversidades es_ES
dc.titleThe Importance of Certification of English Medium Instruction teachers in Higher Education in Spaines_ES
dc.title.alternativeLa importancia de la certificación del profesorado que imparte asignaturas en inglés en la educación universitaria en Españaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España