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dc.contributor.authorKovacevic, Ervin
dc.date.accessioned2020-01-09T08:33:42Z
dc.date.available2020-01-09T08:33:42Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationKovacevic, Ervin. The Relationship between Language Learning Strategies and Lexical Complexity Measures. Porta Linguarum, 32: 37-52 (2019). [http://hdl.handle.net/10481/58564]es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/58564
dc.description.abstractThis study examines the hypothesis that language learning strategies (LLS) partly account for the level of L2 proficiency (i.e. the level of L2 lexical complexity produced in the written output of English language learners). To test the hypothesis, 152 English-proficient freshman students of Bosnian L1 linguistic background were surveyed utilizing the Strategy Inventory for Language Learning (SILL) designed by Rebecca Oxford (1990). Their lexical output was collected through short essays that were written during formal exams held in English for Academic Purposes undergraduate courses at the International University of Sarajevo. The written samples were converted to an electronic format and analyzed with the Web-based Lexical Complexity Analyzer (Lu, 2012; Ai & Lu, 2010). Relationships between six SILL subscales and twenty-five lexical complexity (LC) measures were assessed through applying the principles of correlational design. The results confirmed the hypothesis. Statistically significant correlations were found between memory strategies and three LC measures, cognitive strategies and twenty LC measures, compensation strategies and nine LC measures, and affective strategies and three LC measures. It is concluded that the relationship between LLS and LC levels is mostly conditioned by LLS types.es_ES
dc.description.abstractEste estudio está basado en la hipótesis según la cual las estrategias de aprendizaje de idiomas (LLS) se pueden explicar en parte por el nivel de la complejidad léxica obtenida en la producción escrita de los estudiantes de inglés. Para probar a la hipótesis, un grupo de ciento cincuenta y dos estudiantes de inglés de primer año, de origen lingüístico bosniaco L1 c, fue encuestado en el marco del Inventario de estrategias para el aprendizaje de idiomas (SILL) diseñado por Rebecca Oxford (1990). Su producción léxica fue recogida a través de los ensayos cortos escritos durante los exámenes formales sostenidos en inglés con fines académicos de los estudios de pregrado en la Universidad Internacional de Sarajevo. Las muestras escritas fueron convertidas en un formato electrónico y fueron analizadas gracias al Analizador de Complejidad Léxica basado en la Web (Lu, 2012; Ai & Lu, 2010). Las relaciones entre seis subescalas SILL y veinticinco medidas de complejidad léxica (LC) fueron evaluados a través de la aplicación de los principios del diseño correlacional. Los resultados han confirmado la hipótesis. Se concluye que la naturaleza de las relaciónes entre los niveles de LLS y LC está, en su mayoría, condicionada por los tipos de LLS.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectLanguage learning strategieses_ES
dc.subjectLexical complexityes_ES
dc.subjectCorrelationses_ES
dc.subjectEstrategias de aprendizaje es_ES
dc.subjectLengua inglesa es_ES
dc.subjectComplejidad léxicaes_ES
dc.titleThe Relationship between Language Learning Strategies and Lexical Complexity Measureses_ES
dc.title.alternativeLas relaciones entre las estrategias de aprendizaje de idiomas y las medidas de complejidad léxicaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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