The influence of moderate hypobaric hypoxia on power oriented resistance training
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Universidad de Granada
Departamento
Universidad de Granada.; Programa de Doctorado en BiomedicinaMateria
Hipoxia Fuerza muscular Biomedicina
Materia UDC
612.7 2411
Fecha
2019Fecha lectura
2019-03-07Referencia bibliográfica
Morales-Artacho, A. J. The influence of moderate hypobaric hypoxia on power oriented resistance training. Granada: Universidad de Granada, 2018. [http://hdl.handle.net/10481/55484]
Patrocinador
Tesis Univ. Granada.; Ministry of Economy and Competitiveness 2016-2018, Ref: DEP2015-64350-PResumen
These investigations suggest that, while similar maximal isometric strength and net CMJ
mechanical performance during resistance training occur at moderate hypobaric hypoxia, the
perceptual and performance fatigability responses may be affected in a load-specific manner.
Similar rates of change across efforts are nonetheless observed in the interference EMG signal,
highlighting the complex nature of fatigue development and our ability to assess it during
dynamic resistance training movements. Moreover, in an active but non-elite population,
the short-term adaptive responses to power-oriented resistance training seem to be of similar
magnitude at a functional and neuromuscular level in both altitude levels explored. En su conjunto, estas investigaciones sugieren que, aunque la fuerza máxima isométrica y
rendimiento neto en CMJ es similar, la percepción del esfuerzo y decremento del rendimiento
durante una sesión de potencia pueden estar afectadas por la altura moderada. No obstante,
no se observan diferencias en los cambios de las señales de EMG, lo que pone de manifiesto la
complejidad de la fatiga muscular y nuestra posibilidad de medirla de forma precisa durante
el entrenamiento de fuerza. Además, los resultados de esta tesis doctoral muestran que
las adaptaciones funcionales y neuromusculares tras 16 sesiones de entrenamiento de fuerza
orientadas a la mejora de la potencia no están influenciadas por la altura moderada, al menos
en la población de estudio empleada.