Quality of Oral Production in English through Online Communication: the Case of Business English in Spain
Metadata
Show full item recordAuthor
Pomposo Yanes, LourdesEditorial
Universidad de Granada
Materia
Oral production and oral comprehension Communicative competence Information and Communication Technology (ICT) Producción oral y comprensión oral Competencia comunicativa Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC)
Date
2016-09Referencia bibliográfica
Pomposo Yanes, Lourdes. Quality of Oral Production in English through Online Communication: the Case of Business English in Spain. Porta Linguarum, Monográfico I: 139-150 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54096]
Abstract
The quality of oral production in English varies depending on the context in
which the communicator is found, either in a face-to-face setting or in a virtual environment.
Particularly in the business world, the quality of communication in English is an essential
factor in assessing the communicator. It is precisely in this environment where online communication
has prevailed over face-to-face communication in recent years due to savings in
travel costs and time. However, such production and oral interaction is not always done with
the desired level of quality. In this article, we discuss precisely what is meant by quality of
oral production in English and carry out a statistical analysis on how that capacity increases
or decreases when communication occurs through a webcam and over the Internet. La calidad de la producción oral en inglés varía dependiendo del contexto
donde se encuentre el comunicador, ya sea en un entorno presencial o en un entorno virtual.
Especialmente en el mundo empresarial, la calidad de la comunicación en inglés constituye
un factor fundamental a la hora de evaluar al comunicador. Es en este entorno precisamente
donde en estos últimos años ha prevalecido la comunicación en línea sobre la comunicación
presencial, debido al ahorro en costes de viajes y tiempo. Pero no siempre esa producción e
interacción oral se hace con la calidad deseada. En este artículo analizaremos precisamente
qué es lo que se entiende por calidad de la producción oral en inglés y haremos un análisis
estadístico de cómo aumenta o se reduce dicha calidad cuando la comunicación se produce
a través de una cámara web y a través de internet.