Mostrar el registro sencillo del ítem
Content and Language: the Impact of Pedagogical Designs on Academic Performance within Tertiary English as a Medium of Instruction
dc.contributor.author | Jiménez Muñoz, Antonio | |
dc.date.accessioned | 2018-12-12T10:15:10Z | |
dc.date.available | 2018-12-12T10:15:10Z | |
dc.date.issued | 2016-09 | |
dc.identifier.citation | Jiménez Muñoz, Antonio. Content and Language: the Impact of Pedagogical Designs on Academic Performance within Tertiary English as a Medium of Instruction. Porta Linguarum, Monográfico I: 111-125 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/54094] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/54094 | |
dc.description.abstract | This paper offers the results of a study on two English-taught first-year modules at a Spanish Faculty of Economics. Analysing 2010-2015 results allows measuring the impact of the methodological interventions performed on student grades, thus allowing comparisons between their effectiveness. Findings reveal the influence on grades of studentcentred, hands-on methodologies and language remedial interventions, which suggests studying Content-and-Language Integrated Learning and English-as-a-Medium-of-Instruction in terms of their pedagogical practice and not as separate approaches. Ultimately, the study stresses the need to promote language adaptation, student-centredness and independent-learning within bilingual contexts. | es_ES |
dc.description.abstract | Este artículo ofrece los resultados de un estudio llevado a cabo en dos asignaturas bilingües de primer año en una Facultad de Economía española. Un análisis del rendimiento académico 2010-2015 permite medir el impacto de las intervenciones metodológicas efectuadas y comparar su efectividad. Los resultados revelan la influencia en las notas de los diseños prácticos y centrados en el alumno, y la resolución de problemas de lengua, que sugiere estudiar el Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras e Inglés como Medio de Instrucción según sus prácticas pedagógicas y no como dos enfoques separados. Finalmente, el estudio subraya la necesidad de promover la adaptación lingüística, la centralidad del estudiante y el estudio independiente en entornos bilingües. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | * |
dc.subject | CLIL | es_ES |
dc.subject | Achievement control | es_ES |
dc.subject | Didactic use of computer | es_ES |
dc.subject | Educación bilingüe | es_ES |
dc.subject | Control del rendimiento | es_ES |
dc.subject | Uso didáctico del ordenador | es_ES |
dc.title | Content and Language: the Impact of Pedagogical Designs on Academic Performance within Tertiary English as a Medium of Instruction | es_ES |
dc.title.alternative | Contenido y lengua: el impacto de los diseños pedagógicos sobre el rendimiento académico en educación universitaria con inglés como lengua vehicular | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.54094 |